Ο Ερντογάν και η τουρκική «αποικία» στην αθηναϊκή Ριβιέρα




(από το euro2day.gr) Αν ήταν παίκτης του μπάσκετ ο Πρόεδρος της Τουρκίας ίσως να έκανε καριέρα με το όνομα Ταγίπ «καζάν-καζάν» Εντογάν όπως ο Μάϊκ «Αιρ» Τζόρνταν. Μπορεί ο Τούρκος ηγέτης να έχασε την ευκαιρία να μπει στο hall of fame του μπάσκετ αλλά με το «καζαν-καζαν» κατέκτησε, αμετάκλητα, δεσπόζουσα θέση στην άτυπη Βίβλο της ελληνο-τουρκικής προσέγγισης.

Η τουρκική εκδοχή του «win-win» ή «να κάνουμε δουλειές μαζί αντί να τσακωνόμαστε» όπως προτάθηκε από κάποιους να αποδοθεί στα ελληνικά το «καζάν-καζάν» μπήκε στη ζωή μας μάλλον ξαφνικά, λίγο πριν εισέλθει επίσημα η χώρα μας στην εποχή των Μνημονίων. Τυχαία ή όχι θα το κρίνει ο ιστορικός του μέλλοντος.

Στην ατζέντα της ελληνο-τουρκικής προσέγγισης που άρχισε να γεμίζει σημειώσεις από το 2010, ο τουρισμός ήταν ένα από τα «κεφάλαια» χαμηλής πολιτικής όπου οι δύο πλευρές θα επιχειρούσαν να δοκιμάσουν τις πιθανές αντοχές μιας ελληνο-τουρκικής «γέφυρας».

Μια γέφυρα που χτίζεται με επιμέλεια-από τουρκικής πλευράς- τα τελευταία χρόνια. Παράλληλα με την πορεία του Τ. Ερντογάν μέχρι τη νίκη του στο δημοψήφισμα της Κυριακής που του ανοίγει τον δρόμο για να συγκεντρώσει στα χέρια του υπερεξουσίες.

Η τουριστική «διάσταση» του εκλογικού χάρτη το βράδυ της Κυριακής στην Τουρκία ήταν ιδιαίτερα ευδιάκριτη. Ο τούρκος Πρόεδρος ηττήθηκε σε ολόκληρο το τουριστικό «μέτωπο» των δύο χωρών. Τους νομούς, δηλαδή, που περιλαμβάνουν την ευρύτερη περιοχή της Κωνσταντινούπολης, διατρέχουν τα μικρασιατικά παράλια και φθάνουν μέχρι τις ακτές της ανατολικής Μεσογείου.

Τις περιοχές, δηλαδή, που έχουν βασίσει την ανάπτυξή τους στον τουρισμό και υπέστησαν βαρύ πλήγμα εξαιτίας των εξελίξεων στη Συρία και τις προσφυγικές ροές. Είναι χαρακτηριστικό πως το 2016 οι συνολικές εισπράξεις του του τουρκικού τουρισμού κατέγραψαν πτώση 29,7% και διαμορφώθηκαν στα 22,1 δισ. δολάρια ή 20,6 δισ. ευρώ.

Στο χώρο του τουρισμού η πολιτική Ερντογάν για την προσέγγιση των δύο χωρών υλοποιήθηκε με εντυπωσιακά κέρδη για την τουρκική πλευρά. Κέρδη που συνδυάστηκαν με την επέκταση κορυφαίων τουρκικών ομίλων στον οικονομικό χώρο της Ελλάδας. Στην αφετηρία της πολιτικής «καζάν-καζάν» η παρουσία τουρκικών επιχειρήσεων στον ελληνικό τουρισμό εξαντλούνταν στην παρουσία του ομίλου Dogus στη διαχείριση μαρινών.

Πριν ολοκληρωθεί το 2016, ωστόσο, ο όμιλος Dogus μετρούσε, ήδη, συνολικές επενδύσεις 400 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα. Επενδύσεις με τις οποίες ο τουρκικός όμιλος έχει κατοχυρώσει ισχυρή θέση στο αναδυόμενο «φιλέτο» του ελληνικού τουρισμού, την αθηναϊκή Ριβιέρα και την ελληνική πρωτεύουσα.

Το Dogus Group είναι ένας από τους συνιδιοκτήτες του «Αστέρα» Βουλιαγμένης, μετέχοντας σε κοινό σχήμα με κρατικά κεφάλαια του Αμπού Ντάμπι και του Κουβέϊτ και άραβες επιχειρηματίες. Ταυτόχρονα είναι το νέο «αφεντικό» του ξενοδοχείου Hilton της Αθήνας σε συνεργασία με τον όμιλο Κωνσταντακόπουλου, μετά την εξαγορά της «Ιονικής Ξενοδοχειακής» από την Alpha Bank ΑΛΦΑ 0,00%.

Η παρουσία του επεκτείνεται μέχρι το χώρο του ελληνικού γιώτινγκ όπου ελέγχει τις μεγαλύτερες μαρίνες της χώρας και σχεδόν όλες της Αττικής. Πιο συγκεκριμένα, μέσω του «Αστέρα» μετέχει στη διαχείριση της μαρίνας Βουλιαγμένης. Μέσω της D-Marine και σε συνεργασία με τη Lamda Development του ομίλου Λάτση και τον όμιλο Kiriacoulis, διαχειρίζεται τις μαρίνες Φλοίσβου, Ζέας και Γλυφάδας στην Αττική και τη μαρίνα Γουβιών στην Κέρκυρα.

Η παρουσία του ομίλου Dogus στην Ελλάδα μόνο συγκυριακή δεν είναι καθώς την θεωρεί εφαλτήριο για την επέκτασή του στη Μεσογειακή ταξιδιωτική αγορά. Μέσω της D-Hotels and Resorts ο τουρκικός όμιλος ελέγχει, ήδη, 16 ξενοδοχεία συνολικής δυναμικότητας 3.000 δωματίων με στόχο να αυξήσει άμεσα το χαρτοφυλάκιό της στις 26 μονάδες, με παρουσία σε 8 χώρες.

Η τουρκική «παροικία», μάλιστα, ενδέχεται να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο στον ελληνικό τουρισμό με την ενδεχόμενη άφιξη ενός ακόμα κολοσσού. Ο λόγος για τον όμιλο Koc ο οποίος, σε συνεργασία με την αμερικανική Avis, βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τη διοίκηση της Τράπεζας Πειραιώς για την εξαγορά της θυγατρικής της Olympic/Avis. Ένα ενδεχόμενο ντιλ το οποίο, εφόσον οριστικοποιηθεί μέχρι τα τέλη Απριλίου, ο όμιλος Koc θα αποκτήσει ηγετική θέση στην εγχώρια αγορά rent a car αλλά και την ελληνική αγορά αυτοκινήτου συνολικά.

Παναγιώτης Δ. Υφαντής[email protected]

Μένουμε Νότια – έλα στο ελεύθερο και ανεξάρτητο group των Νοτίων Προαστίων για να μοιραστούμε ότι συμβαίνει δίπλα μας.

Ειδήσεις, σχόλια, εθελοντισμός, αγορά, έξοδος, καλή ζωή, νεολαία, διασκέδαση, πολιτισμός, περιβάλλον, αθλητισμός, ανθρώπινες ιστορίες.
( ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ- ΑΛΙΜΟΣ – ΒΑΡΗ – ΒΟΥΛΑ – ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ – ΕΛΛΗΝΙΚΟ – ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΓΛΥΦΑΔΑ -ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ – ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ – ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ)

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.