Τον ουρανό με τα άστρα ζητά ο Κωνσταντάτος για το Ελληνικό




 

Όχι σε ένα “γκέτο” προνομιούχων σε μία “κλειστή” Πόλη – Επιχείρηση, λέει ο δήμαρχος Γιάννης Κωνσταντάτος, σε ανακοίνωση για τις θέσεις του δήμου ενόψει της ανάπλασης της έκτασης του πρώην αεροδρομίου, στο Ελληνικό.

“Η επένδυση αποτελεί ανάπλαση της σημερινής πόλης και ο Δήμος Ελληνικού – Αργυρούπολης έχει κεντρικό ρόλο στην διαδικασία” αναφέρει η ανακοίνωση.

Λέει επίσης ότι είναι επιβεβλημένη η κοινή ατζέντα συνεργασίας ανάμεσα στους όμορους δήμους στην κυβέρνηση και στον επενδυτή, με στόχο τα οφέλη για τους δημότες.

Ο Γιάννης Κωνσταντάτος, ζητά τη διαχείριση της ελεύθερης παραλίας του Ελληνικού, που θα διαμορφωθεί (Αγίου Αλεξάνδρου, Αγίου Κοσμά), λέει ναι στη δημιουργία καζίνο, αλλά με  ανταποδοτικά οφέλη, πέραν του 2% επί των ακαθάριστων εσόδων, ζητά θέσεις εργασίας για τους δημότες, συνεργασία των τοπικών επιχειρήσεων με τον επενδυτή, ιδιόκτητο σταθμό διαχείρισης απορριμμάτων, σύνδεση του βουνού με την παραλία, Νέο Πολεοδομικό Σχέδιο, δημιουργία  νέου Δημαρχιακού Μεγάρου, κατασκευή σύγχρονου Αμαξοστασίου και Συνεργείου, κατασκευή σχολικών μονάδων, Κέντρου Υγείας, αθλητικών εγκαταστάσεων, εκθεσιακούς και πολιτιστικούς χώρους κλπ.

Οι διεκδικήσεις θα συζητηθούν στο δημοτικό συμβούλιο της Τετάρτης 2 Αυγούστου.

ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Η ώρα των μεγάλων αποφάσεων έφτασε με αφορμή τη διαβούλευση του ΣΟΑ για την επένδυση του Ελληνικού. Ο Δήμος Ελληνικού – Αργυρούπολης είναι η πολιτική δύναμη που διαχρονικά στήριξε και στηρίζει την επένδυση. Στο δημοτικό συμβούλιο καταθέτουμε τις θέσεις – προτάσεις μας και καλούμε την κυβέρνηση να πάρει ξεκάθαρη θέση.
Δεν θα δεχθούμε καμία έκπτωση στα αναφαίρετα και αυτονόητα αυτοδιοικητικά μας δικαιώματα.
Θα ενημερώσουμε προσωπικά τον Πρωθυπουργό, τους Αρχηγούς των κομμάτων και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να σταθούν δίπλα στα αναμφισβήτητα δικαιώματα του Δήμου μας.
Άλλωστε, χωρίς τη συγκατάθεση της τοπικής κοινωνίας καμία επένδυση δεν μπορεί να ευδοκιμήσει.
Η επένδυση του Ελληνικού ανήκει σ’ όλους τους Έλληνες αλλα πρώτα απ’ όλα ανήκει στους κατοίκους του δήμου μας που ζουν και αναπνέουν εδώ.
ΟΙ ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΟΑ
(ΣΧΕΔΙΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ)

Η σχεδιαζόμενη, από την κυβέρνηση αξιοποίηση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού αποτελεί για εμάς μια απόλυτα θετική εξέλιξη μέσα όμως από συγκεκριμένες προϋποθέσεις που έχουμε ήδη αναπτύξει, τόσο προεκλογικά όσο και με την ανάληψη των καθηκόντων μας, ως δημοτική αρχή χωρίς παλινωδίες και πισωγυρίσματα. Με την έκταση του πρώην Αεροδρομίου στο Ελληνικό είμαστε διοικητικά, ιστορικά και συναισθηματικά δεμένοι καθώς αποτέλεσε την γενέθλια γη των προγόνων μας.

Η Δημοτική Αρχή οφείλει να διεκδικήσει την εξασφάλιση των καλύτερων δυνατών συνθηκών διαβίωσης των δημοτών της στο μέλλον. Η επένδυση του Ελληνικού επιδρά καταλυτικά σε όλα τα επίπεδα (οικονομικό, κοινωνικό, περιβαλλοντικό, κλπ) των δημοτών μας για πολλές γενεές. Είμαστε υπεύθυνοι και υπόλογοι απέναντί τους ότι δεν θα υποχωρήσουμε προτού εξασφαλίσουμε τα αυτονόητα δικαιώματά τους, ώστε να μην επαναληφθεί η υποβάθμιση που είχαμε υποστεί από τη λειτουργία του Αεροδρομίου του Ελληνικού. Οι εποχές που επιβάλλονταν παρόμοιες πρακτικές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση χωρίς την ουσιαστική παρέμβασή της, έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί.

Η έκταση του πρώην Αεροδρομίου στο Ελληνικό ανήκει σε όλους τους Έλληνες, σε όλη την Ελλάδα, αλλά πρώτα από όλα ανήκει στους κατοίκους του Ελληνικού οι οποίοι έχουν υποστεί σημαντικές απώλειες εδώ και δεκαετίες από την λειτουργία του ως αεροδρομίου, ενώ και τα τελευταία 15 χρόνια βιώνουν την απόλυτη παρακμή και απαξίωση του χώρου.

Τονίζουμε δε ότι η επένδυση και όλα όσα περιγράφει αναλυτικά το ΣΟΑ δεν μπορούν να γίνουν ερήμην της τοπικής μας κοινωνίας, αγνοώντας την βούληση και τις επιθυμίες της. Όλα όσα περιγράφονται στο σχέδιο θα πραγματοποιηθούν εντός του οικιστικού ιστού της πόλης μας.

Η κυβέρνηση και ο επενδυτής δεν δημιουργούν ένα νέο δήμο, ούτε κατασκευάζουν ένα “γκέτο” προνομιούχων σε μία “κλειστή” Πόλη – Επιχείρηση.

Για εμάς είναι εξ’ αρχής ξεκάθαρο, σύμφωνα άλλωστε και με το ΣΟΑ που δημοσιοποιήθηκε, ότι η επένδυση αποτελεί ανάπλαση της σημερινής πόλης, αφού ο χώρος του πρώην Αεροδρομίου αποτελεί φυσική επέκταση του δήμου μας, και επιτέλους θα συνδεθεί ομοιόμορφα το Άνω Ελληνικό με το Κάτω Ελληνικό και την παραλία του Αγίου Κοσμά.

Η σημερινή μας πόλη μπορεί, υπό προϋποθέσεις, να αναμορφωθεί, να αναγεννηθεί και να εκσυγχρονιστεί μέσα από τα νέα διοικητικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά δεδομένα που θα φέρει το επενδυτικό σχέδιο.

Ο Δήμος Ελληνικού – Αργυρούπολης έχει κεντρικό ρόλο στην διαδικασία της νέας ανάπτυξης. Σχεδόν το 90% της έκτασης της νέας επένδυσης βρίσκεται εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου. Επιπλέον η συγκρότηση ενός νέου πόλου με μικτές χρήσεις (εμπόριο, κατοικία, αναψυχή), η δημιουργία του μεγαλύτερου μέχρι σήμερα πάρκου στην Αττική και ενός από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη, καθώς και η ανάδειξη με νέες χρήσεις του παράκτιου μετώπου θα οδηγήσουν σε δομικές αλλαγές που θα επηρεάσουν την ευρύτερη περιοχή της Νότιας Αθήνας και ιδιαίτερα το Δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης.

Σημαντικό κέντρο οικονομικής ανάπτυξης και σημείο αναφοράς σε εθνικό αλλά και σε διεθνές επίπεδο, δεν πρέπει να είναι και δεν θα είναι μόνο η έκταση του πρώην Αεροδρομίου που θα αξιοποιηθεί, αλλά ολόκληρος ο Δήμος Ελληνικού – Αργυρούπολης, εντός του οποίου θα αναπτυχθεί η επένδυση. Η ανάπτυξη της επένδυσης και η ανάπτυξη του Δήμου είναι αλληλένδετες και αμοιβαία επωφελείς.

Σε αυτά τα πλαίσια κρίνεται αναγκαία η ανάπτυξη από τον Δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής για την βέλτιστη σύνδεση της επένδυσης με τις υπόλοιπες περιοχές του Δήμου.

Η επεξεργασία προτάσεων και αντισταθμιστικών μέτρων που ήδη έχει παρουσιάσει ο Δήμος καθώς και η περαιτέρω ανάπτυξή τους, αποσκοπεί ακριβώς στο να διαχυθούν τα οφέλη της ανάπτυξης σε όλες τις περιοχές του Ελληνικού και της Αργυρούπολης αλλά και η ανάπτυξη του Δήμου να υποστηρίξει την επένδυση, σε μια βάση αμοιβαίου οφέλους.

Η δημιουργία μιας ατζέντας συνεργασίας με όλους τους φορείς που εμπλέκονται στην επένδυση (Επενδυτή, Υπουργείο – Κυβέρνηση, ΤΑΙΠΕΔ , ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε., Όμορους Δήμους) κρίνεται επιβεβλημένη, έτσι ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι της ανάπτυξης με ταυτόχρονα οφέλη για το Δήμο και τους Δημότες, όπως άλλωστε επιτάσσουν και οι σχετικές Κατευθυντήριες Γραμμές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σύμφωνα με τις οποίες «…ο ορθός χωροταξικός σχεδιασμός ακολουθεί ολοκληρωμένη προσέγγιση, που απαιτεί την πλήρη δέσμευση όλων των αρμόδιων δημόσιων αρχών (και όχι μόνο των υπηρεσιών χωροταξίας και περιβάλλοντος), ιδίως αυτών των φορέων διακυβέρνησης (π.χ. δήμοι, επαρχίες και περιφέρειες), οι οποίοι είναι συνήθως υπεύθυνοι για τη διαχείριση του εδάφους.»

Ο Δήμος Ελληνικού – Αργυρούπολης έχει ήδη επεξεργαστεί και έχει συγκεκριμένες θέσεις και προτάσεις στα θέματα που έχουν να κάνουν με την γενικότερη διαχείριση των περιοχών της επένδυσης που εντάσσονται στο Δήμο, στα πολεοδομικά ζητήματα που τίθενται, στα θέματα της μετεγκατάστασης δραστηριοτήτων, στο ζήτημα των κοινόχρηστων χώρων, στα θέματα ενίσχυσης της τοπικής οικονομίας κ.α.

Αναφορικά με το ΣΟΑ, οι δικές μας θέσεις και προτάσεις για τη βιώσιμη και ισόρροπη ανάπτυξη του συνόλου της περιοχής, την ομαλή ένταξη της επένδυσης στην πόλη στην οποία ανήκει, την απόδοση στην τοπική κοινωνία των μέγιστων δυνατών οφελών και τη δημιουργία μιας ευρύτερης περιοχής εθνικής εμβέλειας και διεθνούς αναφοράς, αποτυπώνονται συνοπτικά ακολούθως.

Τις θέσεις αυτές οφείλει η Ελληνική Κυβέρνηση να λάβει σοβαρά υπόψιν, προκειμένου να διασφαλίσει την ομαλή υλοποίηση της επένδυσης και την ανάπτυξη της έκτασης, προφυλάσσοντας όμως παράλληλα τα συμφέροντα των δημοτών μας και εξασφαλίζοντας τα μέγιστα δυνατά οφέλη υπέρ της τοπικής μας κοινωνίας.

Στις θέσεις αυτές επί του ΣΟΑ που αναπτύσσονται παρακάτω, περιέχονται και οι απόψεις του Δήμου αναφορικά με τη ΣΜΠΕ, η οποία έχει αναρτηθεί σε Δημόσια Διαβούλευση, και έχουν με τα περιβαλλοντικά θέματα όπως η διαχείριση των απορριμμάτων, οι χώροι στάθμευσης, το κυκλοφοριακό, η μεταφορά των κοινωφελών εγκαταστάσεων, το νέο πολεοδομικό σχέδιο και η σύνδεση παραλίας και βουνού.

1. Να αποσαφηνισθούν οι αυτοδιοικητικές μας αρμοδιότητες εντός του χώρου αξιοποίησης

Όσοι επιλέξουν να επενδύσουν εντός του Ελληνικού ή να κατοικήσουν σε αυτό σύμφωνα με την αρχή της Ισονομίας, Ισοπολιτείας και του Συντάγματος είναι αυτονόητο ότι θα είναι πολίτες με τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις με τους πολίτες που κατοικούν και επιχειρούν σήμερα εντός του Δήμου μας. Θα έχουν πρόσβαση σε όλες τις αυτοδιοικητικές παροχές (όπως Ληξιαρχείο, Αδειοδοτήσεις κ.α.) του Δήμου μας και προφανώς θα υπάγονται σε αυτόν.

Δεν θα επιτρέψουμε την κατάργηση των αυτοδιοικητικών μας αρμοδιοτήτων εντός της επένδυσης και δεν εκχωρούμε σε κανέναν “Φορέα” όλα όσα προβλέπει το Σύνταγμα για την αυτοδιοικητική μας λειτουργία, διότι αυτή η πρακτική θα οδηγήσει σε ένα ιδιότυπο κενό εξουσίας και αρμοδιοτήτων με απρόβλεπτες συνέπειες τόσο για τους νέους κατοίκους, όσο και για τον ίδιο τον επενδυτή και το σύνολο των εμπλεκόμενων δημοτικών, περιφερειακών και των φορέων της κεντρικής κυβέρνησης.
Συνεπώς οφείλει άμεσα η Κυβέρνηση να διαφυλάξει τη λειτουργία του Συντάγματος και την ομαλή λειτουργία των οργάνων που υπηρετούν τους πολίτες και να οριοθετήσει τις αρμοδιότητές τους αποτυπώνοντας αναλυτικά τις διατάξεις αυτές που κατοχυρώνουν τον ρόλο όλων των εμπλεκόμενων μερών και κυρίως του Δήμου μας εντός της επένδυσης.

Στο ΣΟΑ δεν διευκρινίζεται η μορφή και η  λειτουργία του Φορέα που προβλέπεται στην Σύμβαση που κυρώθηκε με το Ν.4422/2016, αλλά είναι προφανές ότι ο Φορέας αυτός δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υποκαταστήσει τον Δήμο.

Οποιαδήποτε παρέκκλιση από αυτή μας την θέση εκ μέρους της κυβέρνησης, μας υποχρεώνει να επιστρατεύσουμε κάθε νομικό και πολιτικό μέσο για να διαφυλάξουμε τα συμφέροντα του δήμου μας. Καλούμε λοιπόν την Κυβέρνηση ξεκάθαρα να αποσαφηνίσει τις προθέσεις της σχετικά με την σύσταση του συγκεκριμένου Φορέα.

2. Kοινόχρηστα και κοινωφελή

Στον Δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης ανήκει σήμερα κατά 90% διοικητικά και χωροταξικά ο χώρος του πρώην Αεροδρομίου στο Ελληνικό.

Δεδομένου ότι με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, το 50% των εκτάσεων που θα πολεοδομηθούν πρέπει να αποδοθεί για κοινόχρηστες και κοινωφελείς εγκαταστάσεις, αναμένουμε ότι οι εκτάσεις που θα αποδοθούν στο Δήμο μας θα προσεγγίζουν το ποσοστό του 90% των εκτάσεων που θα αποδοθούν συνολικά για κοινόχρηστες και κοινωφελείς εγκαταστάσεις.

Αντίστοιχο ποσοστό, δηλαδή 90%, θα πρέπει να μας αποδοθεί και από τις εκτάσεις 300 στρεμμάτων που με βάση την τροποποιητική συμφωνία προορίζονται για χρήσεις κοινής ωφέλειας και κοινωνικής ανταποδοτικότητας και είναι στην διακριτική μας ευχέρεια η αξιοποίηση της γης αυτής στο βαθμό που η αξιοποίηση αυτή θα είναι ουδέτερη ή συμπληρωματική της επένδυσης.

Να σημειωθεί ότι στα “κοινωφελή” διεκδικούμε τα στρέμματα αυτά, εκτός αμιγούς κατοικίας έχοντας την διακριτική ευχέρεια στην αξιοποίηση της γης αυτής.

Οι κοινόχρηστοι χώροι, όπως ορίζει ο νόμος, πρέπει να αποδοθούν στον δήμο και αυτό θα το διεκδικήσουμε με κάθε νόμιμο μέσο σε περίπτωση που υπάρξει αμφισβήτηση.

Σκέψεις για μεταφορά συντελεστή από άλλες περιοχές της Αθήνας δεν μπορεί να γίνουν δεκτές διότι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της Επένδυσης θα επηρεάσει πρωτίστως τον δήμο μας. Δεν πρόκειται να εκχωρήσουμε τις παραπάνω διεκδικήσεις μας σε κοινόχρηστους και κοινωφελείς χώρους σε οποιονδήποτε δεν έχει σχέση με τον χώρο του αεροδρομίου.

Στην κατασκευή των κοινοχρήστων που έχει υποχρέωση να αναλάβει ο Επενδυτής θα πρέπει να οριστεί επιτροπή παρακολούθησης των έργων από την τεχνική υπηρεσία  του δήμου μας, ο οποίος θα πρέπει να παραλάβει τα σχετικά έργα ως ο τελικός δικαιούχος τους.

Στις εκτάσεις που θα αποδοθούν στο Δήμο για τη δημιουργία κοινωφελών έργων, θα πρέπει να κατασκευασθούν κοινωφελείς εγκαταστάσεις που θα ανήκουν στο Δήμο, με μέριμνα και χρηματοδότηση του Επενδυτή και του Ελληνικού Δημοσίου, δεδομένου ότι ο Δήμος δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να ανταποκριθεί σε τόσο μεγάλες δαπάνες.

 

Στα κοινωφελή έργα διεκδικούμε μεταξύ άλλων:

– Την κατασκευή του νέου Διοικητικού Μεγάρου που σήμερα βρίσκεται εντός του αεροδρομίου και στεγάζει δημοτικές υπηρεσίες (σε περίπτωση που επιθυμεί ο επενδυτής τη μεταφορά μας από αυτό). Εκτιμούμε ότι η χωροθέτηση του Δημαρχιακού Μεγάρου εντός της επένδυσης θα έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη και για την ίδια την επένδυση δεδομένου ότι η πρόσβαση των νέων κατοίκων στις υπηρεσίες του Δήμου θα είναι ευχερέστερη αλλά θα αποτελέσει συγχρόνως και έναν πόλο έλξης σε καθημερινή βάση για τους λοιπούς κατοίκους του Δήμου μας διαμορφώνοντας έτσι ένα παράδειγμα
αμοιβαίου οφέλους,

– την κατασκευή σύγχρονου Αμαξοστασίου και Συνεργείου τα οποία επίσης βρίσκονται εντός του αεροδρομίου (σε περίπτωση που ζητηθεί η μετακίνηση μας) σε κατάλληλη τοποθεσία που θα καθοριστεί από τον Δήμο μας. Άλλωστε οι υπηρεσίες αυτές θα εξυπηρετούν και τις ανάγκες της επένδυσης.

– την στέγαση των συλλόγων ΑΜΕΑ που βρίσκονται ήδη εντός του αεροδρομίου (Ερμής, Αμυμώνη).

– Νέες αθλητικές εγκαταστάσεις και την παραχώρηση στον Δήμο του γηπέδου Μπέιζμπολ και Μπάσκετ που ήδη χρησιμοποιούν ομάδες της πόλης μας.

– εκθεσιακούς και πολιτιστικούς χώρους για τις ανάγκες του Δήμου μας.

– την διατήρηση του Οικογενειακού Πάρκου Αγ. Παρασκευής που ήδη λειτουργεί   από τον δήμο μας εντός του αεροδρομίου και την επέκταση αυτού από 12 σε 40 στρέμματα.

– Πρόβλεψη για τις ανάλογες σχολικές μονάδες και κατασκευή αυτών.

– Κατασκευή Κέντρου Υγείας για τις ανάγκες των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής.

Υπενθυμίζεται ότι είναι υποχρέωση της Ελληνικής Κυβέρνησης να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις εκείνες που θα επιτρέψουν στους νέους δημότες του Δήμου μας αλλά και στους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής να έχουν πρόσβαση στις βασικές παροχές περίθαλψης, εκπαίδευσης, αθλητισμού και πολιτισμού όπως προβλέπονται από το Σύνταγμα της Ελλάδας.

3. Ιδιόκτητος Σταθμός διαχείρισης απορριμμάτων

Είναι απολύτως απαραίτητη η δημιουργία σύγχρονου ιδιόκτητου Σταθμού Διαχείρισης Απορριμμάτων (κλειστού τύπου). Προτείνουμε αυτός να χωροθετηθεί στις εκτάσεις που, βάση του ΣΟΑ, προορίζονται για κοινωφελείς χρήσεις και θα μας παραχωρηθούν για τις ανάγκες του Δήμου, δεδομένου ότι ήδη o Δήμος μας διαθέτει σταθμό μεταφόρτωσης απορριμμάτων εντός του πρώην αεροδρομίου και δεν επιθυμούμε να μετακινηθούμε από αυτόν.

Σε περίπτωση που αυτό δεν καταστεί δυνατόν για λόγους που θα οφείλει η Κυβέρνηση να παρουσιάσει, θα πρέπει να οριοθετηθεί χώρος εκτός των ορίων του Δήμου μας, και με ανάλογες νομοθετικές ρυθμίσεις θα πρέπει να προβλέψει όλες τις αλλαγές χρήσεων γης σε περίπτωση που η εγκατάσταση γίνει σε χώρο εκτός του πρώην αεροδρομίου.

Σε κάθε περίπτωση, η κλειστού τύπου μονάδα θα είναι στα πρότυπα των μεγάλων πόλεων του εξωτερικού, θα είναι περιβαλλοντικά  νόμιμη, θα ακολουθεί την πολιτική της Περιφέρειας για τα απορρίμματα, ενώ η παρουσία της δεν θα είναι αισθητή στους κατοίκους, καθώς θα πρέπει είναι κατασκευασμένη με αυστηρά διεθνή πρότυπα που ακολουθούν μεγάλες ευρωπαϊκές μητροπόλεις”. Για τη χρηματοδότηση της μονάδας θα εξεταστούν όλες οι πιθανές εναλλακτικές συμπεριλαμβανομένης της χρηματοδότησης από τα Διαρθρωτικά Ταμεία της Ε.Ε. στα πλαίσια ενός έργου ΣΔΙΤ, στα πρότυπα
ανάλογων πρόσφατων επενδύσεων στην Ελληνική Επικράτεια. Τονίζεται ότι ο Δήμος Ελληνικού – Αργυρούπολης, δεν είναι διατεθειμένος να απωλέσει το δικαίωμά του να διαχειρίζεται τα απορρίμματα του χώρου της επένδυσης βάσει των αρμοδιοτήτων, που του παρέχονται από το Σύνταγμα, δεσμευόμενος ότι θα εξασφαλίσει τη συνεχή και απρόσκοπτη αποκομιδή και διαχείρισή τους σε κάθε περίπτωση.

4. Είσπραξη Δημοτικών & Λοιπών Τελών

α. Τα ανταποδοτικά τέλη φωτισμού και καθαριότητας πρέπει να είναι θέμα αποκλειστικής ευθύνης του δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης όπως συμβαίνει τα τελευταία 75 χρόνια με όποια χρήση και αν είχε ο χώρος των 6.000 στρεμμάτων. Μέχρι και σήμερα η Ελληνικό Α.Ε. καταβάλλει τα αναλογούντα δημοτικά τέλη για τους δομημένους χώρους που βρίσκονται στο πρώην Αεροδρόμιο του Ελληνικού στον Δήμο μας.

Η κυβέρνηση οφείλει να δεσμευτεί ότι οι πολίτες που θα εγκατασταθούν στους χώρους της επένδυσης ως νέοι κάτοικοι ή επιχειρηματίες θα έχουν τις ίδιες υποχρεώσεις και δικαιώματα με τους σημερινούς κατοίκους του Δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης.

β. Να αποδοθούν στον δήμο μας επιτέλους τα διαφυγόντα μέχρι σήμερα τέλη από την Μαρίνα του Αγίου Κοσμά και ο νέος πλέον ιδιοκτήτης να αποδίδει τoυς αναλογούντες φόρους και τέλη στον Δήμο Ελληνικού-Αργυρούπολης.

γ. Θεωρούμε αυτονόητη την καταβολή του τέλους παρεπιδημούντων βάση της ισχύουσας νομοθεσίας για το σύνολο των χρήσεων που εμπίπτουν στις σχετικές διατάξεις του νόμου.

δ. Φορέας Διαχείρισης

Ο Φορέας δεν μπορεί να διαχειρίζεται τους κοινόχρηστους χώρους διότι αυτοί πρέπει να αποδοθούν στον δήμο μας ανάλογα με το ποσοστό που καταλαμβάνει χωροταξικά εντός της επένδυσης.

Το κόστος βαριάς συντήρησης του Πάρκου βαρύνει τον Επενδυτή, καθώς δεν θα μπορούσε να αναληφθεί ένα τόσο μεγάλο οικονομικό βάρος από το Δήμο μας. Η συνήθης και έκτακτη συντήρηση του Πάρκου (φωτισμός, καθαριότητα, κ.τ.λ) θα αναληφθεί από τον Δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης, με την προϋπόθεση ότι θα λαμβάνει τα αντίστοιχα τέλη από τον Επενδυτή. Το Πάρκο θα πρέπει να είναι δημόσιο και ανοιχτό για όλους τους πολίτες.

Την διαχείριση της ελεύθερης παραλίας του Ελληνικού, που θα διαμορφωθεί (Αγίου Αλεξάνδρου, Αγίου Κοσμά) θα πρέπει να την ασκεί αποκλειστικά ο Δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης, όπως ακριβώς συμβαίνει με τους όμορους δήμους του Νότιου τομέα της Αττικής.

Να θυμίσουμε ότι η κυβέρνηση πρόσφατα παραχώρησε στους όμορους δήμους Αλίμου, Γλυφάδας και Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, την χρήση των παραλιών τους με νομοθετική ρύθμιση. Θα ήταν παραβίαση κάθε αρχής ισονομίας και ισοπολιτείας οτιδήποτε διαφορετικό ισχύσει για το ελεύθερο παραλιακό μέτωπο του Δήμου μας.

5. Δημιουργία Καζίνο

Καλούμε την Κυβέρνηση να επανεξετάσει την αδειοδότηση και λειτουργία του Καζίνο εντός του πρώην Αεροδρομίου. Κανένα Δημοτικό Συμβούλιο και καμία τοπική κοινωνία δεν μπορεί να χαιρετήσει την δημιουργία Καζίνο για ηθικούς και κοινωνικούς λόγους. Ο Δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης επιφυλάσσεται για τις επόμενες κινήσεις του μέχρις ότου, η Κυβέρνηση μας ξεκαθαρίσει τις τελικές τις προθέσεις.

Ωστόσο, σε περίπτωση που αποφασισθεί, για λόγους που επίσης θα οφείλει η κυβέρνηση να παρουσιάσει, και επιβληθεί η λειτουργία καζίνο, θα πρέπει να καθοριστούν με σαφήνεια τα ανταποδοτικά οφέλη που θα έχει ο Δήμος μας (πέραν της απόδοσης των ήδη προβλεπόμενων στο νόμο τελών λειτουργίας / 2% επί των ακαθάριστων εσόδων).
Αφού συγκεκριμενοποιηθούν τα οφέλη αυτά, θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για την απόδοσή τους στο Δήμο μας τόσο νομοθετικά, όσο και στη διακήρυξη που θα προκηρυχθεί για την παραχώρηση της σχετικής άδειας.
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να προβλεφθεί στην ανωτέρω διακήρυξη ότι ο παραχωρησιούχος της άδειας καζίνο θα πρέπει να προβλέψει την απόδοση αντισταθμιστικών ωφελειών προς τον Δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης πέραν αυτών που καθορίζονται κατά την ημερομηνία της διακήρυξης νομοθετικά και ότι οι αντισταθμιστικές αυτές ωφέλειες θα πρέπει να συμφωνηθούν με τον Δήμο και να ρυθμιστούν νομοθετικά στα πρότυπα παρόμοιων ρυθμίσεων του παρελθόντος.
Τονίζεται ότι η διαδικασία αυτή είναι αδιαπραγμάτευτη για το Δήμο μας, ο οποίος δεν είναι διατεθειμένος να συναινέσει σε οποιοδήποτε άλλη επιλογή πλην των νομικά κατοχυρωμένων πρόσθετων αντισταθμιστικών ωφελειών και προτίθεται, σε διαφορετική περίπτωση, να αντιδράσει με κάθε νόμιμο μέσο.

6. Θέσεις εργασίας

Δέσμευση του Επενδυτή για συγκεκριμένο ποσοστό θέσεων εργασίας από ανέργους της πόλης μας, που θα αποτυπωθεί εγγράφως στο μνημόνιο συνεργασίας που θα υπογραφεί με τον Επενδυτή. O δήμος μας έχει ήδη ξεκινήσει να οργανώνει την δημοτική “τράπεζα ανέργων”.

7. Συνεργασία τοπικών επιχειρήσεων με τον επενδυτή

Όσες τοπικές επιχειρήσεις έχουν αντικείμενο σχετιζόμενο με το επενδυτικό έργο (υλικά οικοδομών, χρώματα, τεχνικά γραφεία κ.ά.) να τους δίνεται η δυνατότητα, βάση συγκεκριμένου πλαισίου που δεν θα προσβάλλει το πλαίσιο του ανταγωνισμού, να συνεργαστούν με τις εργοληπτικές εταιρίες του έργου, ώστε να ενισχυθεί και περαιτέρω η τοπική οικονομία.

8. Σύνδεση του βουνού με την παραλία

Η κυβέρνηση οφείλει να εντάξει  στα σχέδια του επενδυτή την σύνδεση του βουνού μας (να σημειωθεί ότι είναι ένα πανέμορφο βουνό με περιαστικό άλσος το οποίο δεν έχει καταπατηθεί ή δομηθεί και προσφέρει εναλλακτικές δυνατότητες ψυχαγωγίας στους επισκέπτες) με την υπό ανάπλαση παραλία του Ελληνικού και το υπό διαμόρφωση Μητροπολιτικό Πάρκο με ποδηλατοδρόμο και πεζόδρομο.

Διεκδικούμε χρηματοδότηση μελέτης για την ανάπλαση του βουνού και σύνδεσής του με την πόλη μας και την επένδυση.

9. Νέο Πολεοδομικό Σχέδιο

Νέο Πολεοδομικό Σχέδιο για την πόλη που στα “πόδια” της θα πραγματοποιηθεί η επένδυση. (Συγκοινωνιακές αλλαγές, αναπλάσεις κεντρικών δρόμων της πόλης, δημιουργία χώρων πρασίνου, πεζοδρομήσεις, ποδηλατόδρομοι κλπ). Η κυβέρνηση, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής και τον Δήμο μας, οφείλει να εξασφαλίσει χρηματοδότηση για την υλοποίηση αναπλάσεων, πεζοδρομήσεων και όποιων άλλων αλλαγών μπορούν να δώσουν στην πόλη την δυνατότητα να εξελιχθεί για τα επόμενα 100 χρόνια ομοιόμορφα, ισόρροπα και παράλληλα με την ανάπλαση της έκτασης του πρώην
αεροδρομίου. Τονίζουμε ότι αυτές οι παρεμβάσεις αυτές θα είναι συμπληρωματικές της επένδυσης και μαζί θα δημιουργήσουν συνθήκες αμοιβαίων ωφελειών.

Στο ΣΟΑ αναφέρονται οι συγκοινωνιακές μεταβολές εντός του αεροδρομίου αλλά δεν αναπτύσσεται η σύνδεση του με τους σημερινούς οδικούς κόμβους και δρόμους. Στη Λ. Βουλιαγμένης που θα γίνει σύμφωνα με το ΣΟΑ το μεγαλύτερο μέρος της πολεοδομικής παρέμβασης δεν διευκρινίζεται τι θα συμβεί με τους παρακείμενους δρόμους και χώρους στάθμευσης.
Δεν είμαστε διατεθειμένοι να αποδεχτούμε φαινόμενα διάχυσης (spill-off) της ιδιαίτερα αυξημένης κυκλοφορίας και στάθμευσης στο οδικό δίκτυο του Δήμου μας, όπως συνέβη σε παρόμοιες περιπτώσεις πόλων έλξης και παραγωγής μετακινήσεων στο Λεκανοπέδιο της Αττικής. Η κυβέρνηση οφείλει να εκπονήσει με τη συνεργασία του Δήμου μας μια πλήρη μελέτη κυκλοφοριακών επιπτώσεων της ανάπτυξης σε σχέση με το Δήμο μας και να εξασφαλίσει τους κατάλληλους χώρους στάθμευσης στα όρια της επένδυσης, καθώς και στους Σταθμούς Μετρό Δήμος Ελληνικού – Αργυρούπολης, με κατάλληλο
τίμημα ώστε να καταστεί απαγορευτική οποιαδήποτε διάχυση της στάθμευσης. Επίσης απαιτούμε την αύξηση της χρηματοδότησης για την ενίσχυση της δημοτικής αστυνομίας, ώστε να αστυνομεύεται αποτελεσματικά η στάθμευση στην περιοχή.

Θα πρέπει να υπάρχουν πολλαπλές προσβάσεις στο χώρο της επένδυσης και στο Μητροπολιτικό Πάρκο. Ειδικά οι χώροι πρασίνου και περιπάτου θα πρέπει να ξεκινούν από τη Λ. Βουλιαγμένης που θα είναι η είσοδος στην περιοχή της επένδυσης και στο Μητροπολιτικό Πάρκο και να καταλήγουν στην θάλασσα.

10. Ελλιμενισμός των ψαράδων και του ναυτικού μας σωματείου στο υπό διαμόρφωση μικρό λιμένα.

11. Υλοποίηση της κατασκευής σχολείου διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, που ήδη λειτουργεί στον δήμο μας. Το Υπουργείο Άμυνας είχε παραχωρήσει έκταση για τη δημιουργία διαπολιτισμικού σχολείου εντός του αεροδρομίου, κάτι που θα είναι αναγκαίο και για τους νέους κατοίκους της πόλης.

12. Παροχή υποτροφιών σε αριστούχους μαθητές της πόλης μας. Σύμφωνα με το επενδυτικό σχέδιο στο χώρο του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού θα δημιουργηθούν Πανεπιστημιακά παραρτήματα διεθνούς κύρους στα οποία οι αριστούχοι μαθητές μας να μπορούν να έχουν πρόσβαση

13. Για την ισόρροπη ανάπτυξη του Δήμου είναι απαραίτητο να ληφθούν μέτρα αναβάθμισης του Δήμου και να δοθούν αντισταθμιστικά οφέλη στην τοπική κοινωνία. Προς το σκοπό αυτό είναι απαραίτητη η χρηματοδότηση της κατασκευής ή συντήρησης ή ανακαίνισης κοινωφελών εγκαταστάσεων και εκτός της έκτασης του πρώην Αεροδρομίου, η χρηματοδότηση της αναβάθμισης του εξοπλισμού του Δήμου (οχήματα κλπ) και η παροχή προνομίων στους Δημότες Ελληνικού Αργυρούπολης (π.χ. δωρεάν ή μειωμένη συμμετοχή σε λειτουργίες του Πόλου κλπ)

14. Υπογραφή μνημονίων συνεργασίας και συναντίληψης με Κυβέρνηση και Επενδυτή

Όλες οι ανωτέρω δεσμεύσεις που θα αναληφθούν από την Κυβέρνηση προκειμένου να εξασφαλισθεί η βιώσιμη και ισόρροπη ανάπτυξη της περιοχής και να αποδοθούν οφέλη στην τοπική κοινωνία , επιβάλλεται να αποτυπωθούν σε μνημόνιο συνεργασίας και συναντίληψης που θα υπογραφεί μεταξύ του Δήμου και της Κυβέρνησης.

Αντίστοιχα, Μνημόνιο Συνεργασίας και Συναντίληψης θα πρέπει να υπογραφεί και με τον Επενδυτή, στο οποίο θα περιγράφεται με σαφήνεια το πλαίσιο συνεργασίας και θα αποτυπώνονται ρητώς οι δεσμεύσεις που θα αναλάβει ο Επενδυτής έναντι του Δήμου και τα ανταποδοτικά οφέλη που θα δοθούν στο Δήμο.

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.