Οδηγός για γονείς: Προετοιμασία μετάβασης στην προσχολική βαθμίδα




LSC, Ιδιωτικό Νηπιαγωγείο
Η μετάβαση του παιδιού από το σπίτι στο νηπιαγωγείο και η αλλαγή του ρόλου του, από «παιδί» σε «μαθητή» και «συμμαθητή», είναι μία διαρκή διαδικασία που απαιτεί χρόνο, κόπο και ειλικρινή συνεργασία. Έχει τρία στάδια : της προετοιμασίας, του αποχωρισμού και της ενσωμάτωσης.
Κατά την προετοιμασία, οι γονείς πρέπει να στηρίξετε και να εκπαιδεύσετε το παιδί στη διαδικασία αποχωρισμού. Για παράδειγμα, μπορείτε να προγραμματίσετε μια διανυκτέρευση του παιδιού στους παππούδες, υποσχόμενοι πως την επόμενη μέρα θα επιστρέψει το ίδιο στο σπίτι, μαζί σας. Σε αυτή τη φάση, όσο δύσκολος είναι και για εσάς ο αποχωρισμός, πρέπει να διατηρήσετε σαφή και σταθερά συναισθήματα, καθώς η αμφιθυμία μπορεί να προκαλέσει σύγχυση και ανασφάλεια. Επιπλέον, χρειάζεται να στοχεύσετε στην αυτονόμηση του παιδιού, ενισχύοντας την αυτοεκτίμησή του και την αντίληψη ότι μπορεί να τα καταφέρει και μόνο του. Έτσι, μπορείτε να του αναθέτετε μικρές «δουλειές», επιβραβεύοντας το, όχι μόνο για ενδεχόμενη επιτυχία αλλά και για την ίδια την προσπάθεια. Ακόμη, είναι πολύ σημαντικό να δώσετε έμφαση στα ομαδικά παιχνίδια, όπως επιτραπέζια, κρυφτό κ.ά. , για να τονώσετε την έννοια της ομαδικότητας και της συνεργασίας. Κατά αυτόν τον τρόπο, αποδυναμώνεται το αίσθημα της «παντοδυναμίας», χαρακτηριστικό που δυσκολεύει την κοινωνική αποδοχή. Αφού, επιλέξετε το σχολείο στο οποίο θα φοιτήσει το παιδί σας, κανονίστε μια συνάντηση, δίνοντας την ευκαιρία στο ίδιο να γνωρίσει τον χώρο, τα ερεθίσματα και το εκπαιδευτικό προσωπικό. Συζητήστε αρκετά μαζί του, ενημερώνοντας το για το πρόγραμμα, το ωράριο, τις δραστηριότητες και τις ποικίλες ευκαιρίες που θα έχει. Μην παραλείψετε να τονίσετε το γεγονός, ότι και πάλι, θα βρίσκεστε όλοι μαζί, μετά το σχολείο!
Λίγο πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, φροντίστε να ακολουθείτε μια σταθερή ρουτίνα , με σχολικά στοιχεία κατά το δυνατό, με οργάνωση και όρια. Αναφορικά με την πρώτη μέρα στο σχολείο, προτείνεται η χρήση σχολικού λεωφορείου. Το παιδί, μπαίνοντας στο σχολικό βλέπει και άλλα παιδιά με τα οποία μπορεί να μιλήσει, να παίξει και να ξεχαστεί. Το σημαντικότερο όμως είναι, πως άφησε το ίδιο τους γονείς στο σπίτι, σε έναν χώρο που ξέρει ότι θα τους βρει και πάλι εκεί. Αν η υπηρεσία του σχολικού δεν είναι εφικτή, τότε είναι συνετό το παιδί να συνοδευτεί από άτομο της οικογενείας, με το οποίο δεν εμφανίζει άγχος αποχωρισμού. Σε αυτές της ηλικίες πολλές φορές, βοηθάει να παίρνει μαζί του ένα αγαπημένο αντικείμενο, με το οποίο ενδεχομένως έχει αναπτύξει σημαντικό δεσμό, παρέχοντάς του ασφάλεια και στοργή. Από αυτό το σημείο και έπειτα, ο /η εκπαιδευτικός θα σας κατευθύνει ανάλογα με την πορεία, τις δυνατότητες και τις ανάγκες του παιδιού.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η προσαρμογή, είναι μια απαιτητική διαδικασία και οφείλουμε να δώσουμε στα παιδιά μας τον χρόνο, τις ευκαιρίες και την επιβράβευση που τα ίδια χρειάζονται.

Η ομάδα του Ιδιωτικού Νηπιαγωγείου LSC

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Τι προσφέρει σε ένα παιδί η δίγλωσση εκπαίδευση;

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.