Γιατί η μνήμη δεν εκτελείται..

Μοιραστείτε το...
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone

Θεατρική παράσταση μνήμης αφιερωμένη στους νεκρούς του Πολυτεχνείου, από το Σωματείο Εργαζομένων του Δήμου Αγίου Δημητρίου. «Ο κύκλος των μάταιων πράξεων».
Την Παρασκευή 17 Νοεμβρίου, στις 8:30, στο αμφιθέατρο του Στρογγυλού (1ο Λύκειο – Γυμνάσιο). Είσοδος ΕΛΕΥΘΕΡΗ.

Γιατί η μνήμη δεν εκτελείται..

-Εκθεση φωτογραφικού υλικού -Χαρακτικά του Τάσου

-Ομιλίες απο αγωνιστές του Αντιδικτατορικού Αγώνα Γιάννης Φελέκης- Νάντια Βαλαβάνη

– «Γιατί η Μνήμη δεν εκτελείται» Η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΠΕΙΡΑ(Γ)ΜΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΝΑΠΟΛΕΟΝΤΑ ΣΟΥΚΑΤΖΙΔΗ Ο Κύκλος των » μάταιων » πράξεων Μία παράσταση αξιοπρέπειας και αντίστασης από το χτες για το σήμερα… Δεν πενθούμε… Επαναστατούμε…

Η παράσταση ακολουθεί το συγκλονιστικό οδοιπορικό του Ναπολέοντα Σουκατζίδη από την Προύσα που γεννήθηκε το 1909 και τη μετεγκατάσταση της οικογένειας του μετά τη μικρασιατική καταστροφή στο Αρκαλοχώρι του νομού Ηρακλείου. Σκιαγραφεί τη ζωή του, την ένταξη του στο ΚΚΕ και την πολιτική δράση του στην Ιεράπετρα και το Ηράκλειο έως και την σύλληψη του το 1936 με το «Ιδιώνυμο».

Τον ακολουθεί στην εξορία του στον Άη-Στράτη, στη φυλάκισή του στην Ακροναυπλία και στη μεταφορά του στα ναζιστικά στρατόπεδα Λάρισας, Τρικάλων και Χαϊδαρίου μέχρι και την εκτέλεσή του ως ένας από τους 200 εκτελεσμένους κομμουνιστές στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής την Πρωτομαγιά του 1944, μετά και την τελική του πράξη αυταπάρνησης να μην εξαιρεθεί από την εκτέλεση αρνούμενος να μπει κάποιος άλλος σύντροφος του στη θέση του.

Παράλληλα, μέσα από το πρόσωπο της αρραβωνιαστικιάς του της Χαράς που εκπροσωπεί τις γυναίκες, τις μανάδες, τις αδερφές των εκτελεσμένων παρακολουθούμε τη μεταφορά κι εκτέλεσή των διακοσίων στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής, την ταφή τους στην Κοκκινιά και την αγωνιώδη αναζήτηση της ταυτότητας των νεκρών από τους συγγενείς τους. διαγράφοντας έτσι , την τραγική και συνάμα ηρωική νεότερη ιστορία του τόπου μας. Τη θεατρική διασκευή και σκηνοθεσία υπογράφει η Αγγελική Κασόλα. Τον Ναπολέοντα Σουκατζίδη ζωντανεύει επί σκηνής ο Γιάννης Καρούνης και την αρραβωνιαστικιά του Χαρά Λιουδάκη – Κυπραίου η Ειρήνη Μελά…Τη σκηνογραφική-ενδυματολογική επιμέλεια υπογράφει η χαράκτρια Ευτυχία Μαρία Ροδοπούλου και τους φωτισμούς η ομάδα πείρα(γ)μα.

Η παράσταση που βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και τρία χρόνια, ξεκίνησε τη διαδρομή της από το Σκοπευτήριο της Καισαριανής τον Ιούνιο του 2014 ως βιωματικό δρώμενο, στη συνέχεια πήρε την μορφή θεατρικού μονολόγου και ακολούθησε ένα σημαντικό οδοιπορικό μνήμης σε μαρτυρικούς τόπους και τόπους αντίστασης της πατρίδας μας όπως το Μπλοκ 15 στο στρατόπεδο του Χαϊδαρίου, τους Κορυσχάδες του Νομού Ευρυτανίας, τη Βιάννο και τη Δαμάστα του Νομού Ηρακλείου, καθώς και σε χωριά και πόλεις από την Καβάλα έως την Ιεράπετρα ξεπερνώντας έως τώρα τις 150 παραστάσεις κι έχοντας εισπράξει τη συγκίνηση των θεατών που την παρακολούθησαν.

Επέστρεψε πριν λίγες μέρες στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής σε μία ειδική βραδιά ιστορικής μνήμης στην οποία συμμετείχαν 80 άνδρες και γυναίκες εθελόντριες και σημαντικοί ερμηνευτές η οποία μαγνητοσκοπήθηκε και θα προβάλλεται από την Κρατική Τηλεόραση. Η ομάδα πείρα(γ)μα, από τη γέννησή της το 2008 μέχρι και σήμερα επιμένει να επιβιώνει ως ανεξάρτητη, αυτοχρηματοδοτούμενη, συλλογική και συνεργατική επαγγελματική θεατρική ομάδα έχοντας μέχρι τώρα στο ιστορικό της 8 παραστάσεις για μικρούς και μεγάλους.

Επιμένει στο λαϊκό, διαδραστικό και πολιτικό θέατρο καταργώντας τον 4ο τοίχο της σκηνής που βασίζεται πάνω στην τέχνη του ηθοποιού και της επικοινωνίας του με το κοινό. Σκοπός της είναι η εμψύχωση των θεατών και των ανθρώπων που συμμετέχουν στα εργαστήρια και τις παράλληλες δράσεις της. Θεωρεί ότι η θέση της θεατρικής τέχνης είναι μέσα στην κοινωνία κι αναζητά διαρκώς τρόπους ώστε αυτός ο διάλογος να έχει διάρκεια και να παράγει κοινές δράσεις και συλλογικά βιώματα… Βραβεύτηκε με τον ‘Επαινο Αρχαίου Δράματος στα βραβεία Κάρολος Κουν 2013, για την παράστασή της «Πλούτος» του Αριστοφάνη. Σκηνοθετικό σημείωμα Στη σκηνή εμφανίζεται ένας νεκρός που φέρει μαζί του τη βαλίτσα της μνήμης… Είναι ο μικρασιάτης και ακροναυπλιώτης Ναπολέοντας Σουκατζίδης…

Ένας από τους 200 εκτελεσμένους κομμουνιστές από τους Γερμανούς (με τις ευλογίες πάντα των Ελλήνων φασιστών), στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής την ματωμένη Πρωτομαγιά του 1944… Με τη σοφία, το άγρυπνο μάτι και την απέραντη τρυφερότητα των νεκρών για τους ζωντανούς, επιμένει η ιστορία του και η ιστορία των συντρόφων του να μη σβηστεί, η μνήμη να αποκατασταθεί. Και ξαναζεί για χάρη μας το τελευταίο του βράδυ στο στρατόπεδο του Χαϊδαρίου μέσα από τις μνήμες από τη σύντομη ζωή του… Γνωρίζει καλά ότι τον χρειαζόμαστε πάλι σήμερα ζωντανό μέσα μας όπως και κάθε φορά που οι καιροί απαιτούν να αγωνιζόμαστε για τη ζωή μας… Και μέσα στη βαρβαρότητα και τον εκφασισμό να επιμένουμε να οραματιζόμαστε έναν άλλο κόσμο ελευθερίας, δικαιοσύνης, ισότητας και δημοκρατίας…

Ένας νεκρός που δε ζητάει το θρήνο μας αλλά που έρχεται να μας χαρίσει δύναμη από τη δύναμη που έχουμε μέσα μας, όταν το συλλογικό ασυνείδητο καθίσταται συνειδητό…

«Γιατί έρχονται στιγμές που οι νεκροί χρειάζονται τους ζωντανούς και οι ζωντανοί τους νεκρούς…» Αγγελική Κασόλα Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΩΝ «ΜΑΤΑΙΩΝ» ΠΡΑΞΕΩΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ Διασκευή-Σκηνοθεσία: Αγγελική Κασόλα Σκηνογραφική/Ενδυματολογική Επιμέλεια: Ευτυχία Ροδοπούλου Φωτισμοί: ομάδα πείρα(γ)μα Τεχνική Διεύθυνση: Σταύρος Χασιώτης Στο ρόλο του Ναπολέοντα Σουκατζίδη ο Γιάννης Καρούνης Στο ρόλο της αρραβωνιαστικιάς του Χαράς Λιουδάκη – Κυπραίου: η Ειρήνη Μελά

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

X