Ξεκινά η δεύτερη φάση του έργου στον Φαληρικό Όρμο




«Το μεγαλύτερο εργοτάξιο της Αττικής είναι πλέον στημένο και λειτουργεί στην παράκτια ζώνη μεταξύ του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας και του κλειστού γηπέδου του T.K.D. Πρόκειται για τον Φαληρικό Όρμο, την παραλία των Δήμων Καλλιθέας και Μοσχάτου – Ταύρου» αυτό αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο αντιπεριφερειάρχης Νοτίου Τομέα Χρήστος Καπάταης με αφορμή και την έναρξη της δεύτερης φάσης του έργου ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Xρήστου Καπάταη: 

Η ιστορία λέει ότι η συγκεκριμένη περιοχή περίπου 1.000 στρεμμάτων, 45 χρόνια πριν άρχισε να μπαζώνεται, με αποτέλεσμα να χαθεί η θάλασσα και να αποκοπεί η πρόσβαση για τους πολίτες της περιοχής αλλά και της Αττικής γενικότερα.

Στην ίδια περιοχή εκβάλλουν δύο ποτάμια της Αττικής, ο Κηφισός και ο Ιλισός.

Επίσης, πάνω στην μπαζωμένη αυτή έκταση κατασκευάστηκε η υπερυψωμένη έως και 4 μέτρα Λ. Ποσειδώνος στο κομμάτι μεταξύ της Λ. Συγγρού και της Εθνικής οδού.

Αντιλαμβανόμαστε όλοι πλέον, τι μπορεί να συμβεί όταν δύο ποτάμια εκβάλλουν σε μία μπαζωμένη περιοχή, στην οποία έχει υπερυψωθεί ως τοίχος η Λ. Ποσειδώνος.

Παρά το γεγονός ότι η περιοχή στο παρελθόν έχει δώσει σοβαρά πλημμυρικά φαινόμενα με πολλούς νεκρούς, ακόμα και την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων, συνεχίζουμε τη δόμηση στην περιοχή, φτιάχνοντας τις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις του Φαληρικού πόλου.

Το εκρηκτικό μείγμα ανασφάλειας από έλλειψη αντιπλημμυρικής θωράκισης και απόλυτου αποκλεισμού των πολιτών από την παράκτια ζώνη, έρχεται να αποκαταστήσει το έργο της Ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου στην πρώτη φάση του.

Τον Αύγουστο του 2016, έκταση των 490 στρεμμάτων περίπου, μαζί με τα υπάρχοντα κτήρια, παραχωρούνται με νόμο, στην Περιφέρεια Αττικής, για 40 χρόνια.

Σκοπός: Να προχωρήσουν τα έργα στην περιοχή. Προϋπολογισμός 150.000.000 ευρώ, για την Α’ Φάση. Έως τον Ιανουάριο του 2017 έχουν γίνει όλες οι γραφειοκρατικές διαδικασίες, έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και έχει εγκατασταθεί ο ανάδοχος. Αμέσως μετά ξεκινούν οι εργασίες. Σήμερα με γυμνό μάτι είναι φανερή η πρόοδος του Έργου.

Με βάση το χρονοδιάγραμμα, η Α’ Φάση θα ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2019.

Τα έργα της Α’ Φάσης περιλαμβάνουν:

1. Τη δημιουργία νέου δρόμου ταπηνομένου που θα ενώνει τη Λ. Συγγρού με την Εθνική Οδό. Η κατασκευή του δρόμου θα γίνει σε μικρή απόσταση από γραμμικά κτήρια, δηλαδή πιο κοντά στη θάλασσα από 90 έως 40 μέτρα.

Μετά τη δημιουργία του νέου δρόμου και προκειμένου να μην υπάρχει πρόβλημα στην κυκλοφορία, θα γκρεμιστεί η υπερυψωμένη Λ. Ποσειδώνος, μήκους περίπου 2 χιλιομέτρων. Στον χώρο που θα απελευθερωθεί από την υπερυψωμένη Λ. Ποσειδώνος, θα δημιουργηθεί υπόγειο αντιπλημμυρικό κανάλι σε όλο το μήκος, προκειμένου να εξαλειφθεί ο κίνδυνος πλημμυρικών φαινομένων για την περιοχή.

Ακόμα, γίνονται εργασίες διευθέτησης στη γραμμή του τραμ προκειμένου να απαλειφθούν οι επικίνδυνες για πλημμυρικά φαινόμενα υψομετρικές διαφορές.

Πραγματοποιούνται εργασίες εντός του Ιλισού και δημιουργείται ο παραϊλίσιος ποδηλατοδρόμος.

Επίσης, κατασκευάζεται μονάδα καθαρισμού υδάτων, εντός του Κηφισού, στο ύψος του Ελαιώνα, με σκοπό τη συλλογή της κατάλληλης ποσότητας για την άρδευση του νέου πάρκου που κατασκευάστηκε στον Φαληρικό Όρμο εντός 220 στρεμμάτων.

Τέλος, εντός του Κηφισού κατασκευάζονται αμφίδρομοι αγωγοί από τη θάλασσα έως τη μονάδα καθαρισμού υδάτων, προκειμένου την εποχή όπου δεν υπάρχει ροή υδάτων να μπορεί να καθαρίζεται ο Κηφισός και να αποφεύγουμε προβλήματα με τις οσμές και τα κουνούπια, τα οποία αναπτύσσονται στα στάσιμα νερά.

Έτσι, λοιπόν με την ολοκλήρωση της Α’ Φάσης του έργου (τα λεγόμενα βαριά έργα υποδομής), η περιοχή θωρακίζεται αντιπλημμυρικά, οι πολίτες αποκτούν ανεμπόδιστη πρόσβαση στην παραλία.

Πλέον, η πόλη από κλειστοφοβική και αποκλεισμένη από τη θάλασσα ξαναποκτά την επαφή της με την παραλία και κερδίζει το συγκριτικό της πλεονέκτημα, που δεν είναι άλλο από το παράκτιο μέτωπο.

Το έργο λοιπόν, εκτός από τον αντιπλημμυρικό του χαρακτήρα, έχει έντονο αναπτυξιακό χαρακτήρα αλλάζει τον προσανατολισμό της περιοχής, αλλά και της Αττικής γενικότερα.

Όμως, η Περιφέρεια Αττικής δεν σταματάει εδώ. Με πρόσφατη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ενέταξε στον προϋπολογισμό της, άλλα 90.000.000 ευρώ για τη Β΄ Φάση του έργου. Αυτό βέβαια έγινε σ΄ αυτήν τη χρονική στιγμή αφού είχαμε βεβαιωθεί ότι η Α΄ Φάση προχωρά σταθερά και σίγουρα. Το πρωταρχικό για εμάς είναι να μην υπάρχει χρονικό κενό μεταξύ των δύο φάσεων. Δηλαδή να μην υπάρχουν καθυστερήσεις και εάν είναι δυνατό τεχνικά να συνυπάρχουν και οι δύο φάσεις ταυτόχρονα.

Η Β΄ Φάση του έργου περιλαμβάνει τη δημιουργία οικολογικού πάρκου 220 στρεμμάτων στην παραλία του Μοσχάτου και τη δημιουργία πάρκου περίπου 35 στρεμμάτων στον χώρο που θα απελευθερωθεί από την αποκαθήλωση της υπερυψωμένης Λ. Ποσειδώνος και πάνω από το αντιπλημμυρικό κανάλι. Στη φάση αυτή βέβαια περιλαμβάνονται και τα υπόγεια γκαράζ για την εξυπηρέτηση των πολιτών. Έτσι, λοιπόν, όλη η περιοχή αποκτά ένα δημόσιο παραθαλάσσιο πάρκο, απόλυτα προσβάσιμο, ασφαλές, κόσμημα για την περιοχή.

Πλέον, η προοπτική ανάπτυξης της περιοχής είναι ολοφάνερη.

Το δομημένο κτηριακό απόθεμα της περιοχής, τα πρώην Ολυμπιακά ακίνητα μαζί με το πρώην γήπεδο του beach volley, θα είναι έτοιμα για εκμετάλλευση, με βάση τις χρήσεις που ορίζει το προεδρικό διάταγμα του 2013, για την περιοχή.

Η όλη έκταση, η οποία είναι παραχωρημένη στην Περιφέρεια Αττικής για τα επόμενα 40 χρόνια, ο συνδυασμός του παράκτιου πάρκου, των νέων έργων υποδομής (δρόμοι, προσβάσεις, αντιπλημμυρική θωράκιση) αλλά και η επανάχρηση των πρώην Ολυμπιακών ακινήτων, αποτελούν τον πιο σύγχρονο και σημαντικό πόλο ανάπτυξης στην Αττική.

Αποτελεί την πρώτη σοβαρή προσπάθεια να ξαναενωθεί η πόλη με τη θάλασσα και να ξαναζωντανέψει το παράκτιο μέτωπο της Αττικής.

Παραδείγματα Μεσογειακών πόλεων μας κάνουν αισιόδοξους.

Η μεγάλη ακτογραμμή της Αττικής, ειδικά εντός των πόλεων, για εμάς αποτελεί προτεραιότητα. Το συγκριτικό πλεονέκτημά μας (Παράκτιο Μέτωπο ) πρέπει να αναδειχθεί με ήπιο τρόπο, με σεβασμό στο περιβάλλον και στον άνθρωπο, αλλά δημιουργώντας συνθήκες και προοπτικές ανάπτυξης για την πατρίδα μας.

Έτσι λοιπόν, η ευκαιρία αυτή δεν χάθηκε, το παράκτιο μέτωπο αλλάζει, η Αττική αλλάζει.

Μένουμε Νότια – έλα στο ελεύθερο και ανεξάρτητο group των Νοτίων Προαστίων για να μοιραστούμε ότι συμβαίνει δίπλα μας.

(ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ- ΑΛΙΜΟΣ – ΒΑΡΗ – ΒΟΥΛΑ – ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ – ΕΛΛΗΝΙΚΟ – ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΓΛΥΦΑΔΑ -ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ – ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ – ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ)

Διαβάστε Επίσης

�χόλια στο “Ξεκινά η δεύτερη φάση του έργου στον Φαληρικό Όρμο

  • 20/05/2018 at 10:21 πμ
    Permalink

    Το τεράστιο τείχος που έχει υψωθεί κατά μήκος της παραλίας μας κάνει να απορούμε.
    Αυτοί που ανέθεσαν και κατασκεύαζουν τον καινούργιο δρόμο μιλάνε για βυθισμενες κατασκευές που θα αποκαταστησουν την επαφή της πόλης με την θάλασσα.
    Αυτό όμως που βλέπει οποίος περνάει από την περιοχή των έργων, είναι διπλάσιο σε ύψος από την ήδη υπερυψωμένη παραλιακή με αποτέλεσμα να έχει χαθεί οριστικά η οποιαδήποτε οπτική επαφή της θάλασσας από την πολη. Η παραλιακή ζώνη είναι αμφιβολο αν θα φαίνεται πια ακόμη και από τις ταράτσες των πολυκατοικιων της παραλιακής. Τεράστιο μέρος του χώρου στον οποίο περιμέναμε ότι θα γίνει πάρκο, γίνεται ένας καινούργιος δρόμος για να αντικαταστήσει έναν ήδη υπάρχοντα δρομο. Χωρίς να βελτιώνει σε τίποτα την ήδη υπάρχουσα εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας.
    Ο ήπιας κυκλοφορίας δρόμος κατά μήκος της παραλίας από το ΣΕΦ ως το Ταε-Κβο-Ντο, που εξυπηρετούσε τους επισκέπτες της παραλίας, τους ποδηλάτες, αυτούς που έτρεχαν, κλπ κλπ, θα εξαφανιστεί αφού στη θέση του θα δημιουργηθεί το ένα από τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας της νεας παραλιακης λεωφορου.
    Αν δεν υπήρχαν τα αντιπλημμυρικά έργα για τα οποία δεν γνωριζω αν μπορούσαν να γίνουν με άλλο τρόπο, θα μπορούσα (σύμφωνα με αυτά που βλέπω) να πω ότι το συγκεκριμένο έργο δεν είναι τίποτα άλλο από μια αρπαχτή και ότι γίνεται μόνο και μόνο για το έργο.
    Και θυμάμαι πολύ καλά ότι όταν ολοκληρώθηκε λίγο πριν το 2004 και ο κόμβος της εθνικής με την παραλιακή, μας έλεγαν ότι η περιοχή είναι πια θωρακισμένη από πλημμύρες. Μας έλεγαν ψέματα τότε και αλήθεια τώρα; Πάντως από τότε δεν υπήρξαν ξανά πλημμύρες στη περιοχή.
    Μου κάνει μεγάλη εντύπωση πάντως ότι πουθενά δεν διαβάζω για το τεράστιο τείχος που έχει ήδη υψωθεί κατα μήκος της παραλίας σε ύψος διπλάσιο από την υπάρχουσα παραλιακη, και που κανείς δημοσιογράφος δεν λέει σε αυτούς που μας λένε για υπογειοποιημενους δρόμους, ότι μας λένε ψέματα.

    Απαντήστε
    • 24/05/2018 at 3:59 μμ
      Permalink

      Ακριβές και πολύ σωστό σχόλιο! Απαντήσεις όμως δεν βλέπω…

      Απαντήστε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.