Παραλία Βάρκιζας: Τέλος στην ασυδοσία των σκαφάτων βάζει το Λιμενικό




Eίχε παραγίνει το κακό με τα δεκάδες σκάφη αναψυχής που άραζαν μπροστά στην παραλία της Βάρκιζας, σε απόσταση αναπνοής από τους λουόμενους, προκαλώντας σε αρκετές περιπτώσεις ρύπανση στη θάλασσα.

Στο ΦΕΚ Β΄3799/01-07-2024 δημοσιεύτηκε η απόφαση Λιμενάρχη Σαρωνικού με θέμα: “Απαγόρευση αγκυροβολίας πλοίων έως και την 30η Σεπτεμβρίου του έτους 2024, στη θαλάσσια περιοχή έμπροσθεν παραλίας Βάρκιζας”.

Τι αναφέρει το ΦΕΚ:

Απαγόρευση αγκυροβολίας πλοίων έως και την 30η Σεπτεμβρίου του έτους 2024, στη θαλάσσια περιοχή έμπροσθεν παραλίας Βάρκιζας.



Η ΛΙΜΕΝΑΡΧΗΣ ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ Έχοντας υπόψη:

α. Την παρ. (α) του άρθρου 141 του ν.δ. 187/1973 «Περί Κώδικος Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου» (Α’  261).Τεύχος B’ 3799/01.07.2024 ΕΦΗΜΕΡΙ∆Α TΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ 38513

β. Το ν.δ. 93/1974 «Περί κυρώσεως της υπογραφείσης εν Λονδίνο Συμβάσεως ‘’περί Διεθνών Κανονισμών προς Αποφυγήν Συγκρούσεων εν Θαλάσση, 1972’’» (Α’ 293).

γ. Το άρθρο 6 του π.δ. 81/2014 «Αναδιάρθρωση Περιφερειακών Διοικήσεων Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.) και Λιμενικών Αρχών και ρύθμιση θεμάτων στελέχωσης αυτών.» (Α’ 125).

δ. Την υπό στοιχεία ΜΦ 3119.7/2/93/30-03-1993 Διαταγή ΥΕΝ/ΚΛΑΔΟΣ ΛΑ-ΕΛ.

ε. Τα άρθρα 11, 128 και 129 του Γ.Κ.Λ. Σαρωνικού (Β’ 2443/2015).

στ. Την υπ’ αρ. 3131.1/03/99 απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας «Έγκριση του Γενικού Κανονισμού Λιμένα μς αριθ. 20 “Ταχύπλοα (ταχυκίνητα) σκάφη και λοιπά θαλάσσια μέσα αναψυχής”» (Β’ 444).

ζ. Την ανάγκη για λήψη μέτρων στο πλαίσιο διασφάλισης της σωματικής ακεραιότητας των λουομένων, της πρόληψης και αποφυγής ατυχημάτων, της ασφαλούς ναυσιπλοΐας, της προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος και της τήρησης της δημόσιας τάξης και ασφάλειας στη θαλάσσια περιοχή έμπροσθεν της παραλίας Βάρκιζας, λόγω του αυξημένου αριθμού λουομένων, διερχόμενων και αγκυροβολούντων σκαφών αναψυχής, εκμισθωτών θαλασσίων μέσων αναψυχής και ναυταθλητικών ομίλων κατά τη θερινή περίοδο.

η. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζει:

1. Την απαγόρευση αγκυροβολίας πλοίων, ανεξαρτήτως Σημαίας, η έννοια των οποίων ορίζεται στις διατάξεις του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, που κυρώθηκε με το άρθρο μόνον του ν.δ. 187/1973 «Περί Κώδικος Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου» (Α’ 261), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, πόντισης πάσης φύσεως αγκυροβολίων-σημείων πρόσδεσης, πρόσδεσης από σταθερά ή μη σημεία της ακτογραμμής, έως και την 30η Σεπτεμβρίου του έτους 2024, στη θαλάσσια περιοχή έμπροσθεν της παραλίας Βάρκιζας, που οριοθετείται από τις νοητές γραμμές που ενώνουν τα σημεία με γεωγραφικές συντεταγμένες Σημείο Α’ 37.810348οΒ, 23.803854οΑ, Σημείο Β’ 37.815076οΒ, 23.805498οΑ, Σημείο Γ’ 37.816511οΑ, 23.815916οΒ, Σημείο Δ’ 37.812800οΒ, 23.819483οΑ, ως εμφαίνονται στο παράρτημα της παρούσας.

2. Η διέλευση πλοίων, ως αυτά ορίζονται στην παρ. 1, με αποκλειστικό σκοπό την επιβίβαση – αποβίβαση επιβατών, εντός των αναφερομένων σε όμοιες παραγράφους θαλάσσιων περιοχών, επιτρέπεται υπό την προϋπόθεση ότι οι ασκούντες τη διακυβέρνηση αυτών αναλαμβάνουν όλες τις υποχρεώσεις – ευθύνες που απορρέουν από την ισχύουσα νομοθεσία για τη διακυβέρνηση πλοίων, συμπεριλαμβανομένης της τήρησης των ειδικών διατάξεων που αφορούν στην κίνηση, κυκλοφορία-πλεύση και διακυβέρνηση – χειρισμό αυτών (σ.σ. των πλοίων). Σε κάθε περίπτωση οι κυβερνήτες υποχρεούνται να τηρούν τις διατάξεις – διεθνείς κανονισμούς περί ασφάλειας ναυσιπλοΐας, προστασίας των λουομένων και του θαλασσίου περιβάλλοντος.

3. Οι παραβάτες της παρούσας, ανεξαρτήτως από τις τυχόν συντρέχουσες αστικές, ποινικές και πειθαρχικές ευθύνες κατά την ισχύουσα νομοθεσία, υπόκεινται και στις κυρώσεις του άρθρου 157 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, που κυρώθηκε με το άρθρο μόνον του ν.δ. 187/1973 «Περί Κώδικος Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου» (Α’ 261), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.

4. Να κοινοποιηθεί για εκτέλεση

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Γλυφάδα, 20 Ιουνίου 2024

Η Λιμενάρχης ΑΝΝΑ ΣΑΡΛΗ

Διαβάστε Επίσης

�χόλια στο “Παραλία Βάρκιζας: Τέλος στην ασυδοσία των σκαφάτων βάζει το Λιμενικό

  • 03/07/2024 at 9:56 πμ
    Permalink

    Καλημερα. Με λίγα λόγια απλά μεταφέρονται λίγα μέτρα πιο μέσα. Άρα τα λύματα συνεχίζουν καθώς και τα καυσαέρια από τις εξατμίσεις των σκαφών να μολύνουν το νερό και εμείς να κολυμπάμε μέσα σε αυτό τον βούρκο. Τέλεια. Στη βουλιαγμένη τα όρια είναι πολύ μέσα και γι αυτό κανένα σκάφος δεν δένει στον όρμο της.
    Ευχαριστω

    Απαντήστε
  • 03/07/2024 at 12:42 μμ
    Permalink

    Αναφορικά με το άρθρο σας λυπουμαι αλλά τόσο ο τίτλος σας όσο και το άρθρο είναι παραπλανητικο και αστείο.

    Τέλος στην ασυδοσία αγαπητοί συντάκτες θα ήταν αν η κίτρινη γραμμή διέσχιζε τον όρμο της Βάρκιζας από την μία άκρη στην άλλη.

    Τέλος στην ασυδοσία θα ήταν αν ορίζοταν όριο στον αριθμό και στο μέγεθος των σκαφών που αγκυροβολούν.

    Τέλος στην ασυδοσία θα ήταν αν το λιμενικό είχε σκάφος και έκανε ελέγχους συστηματικους από την θάλασσα κι όχι από την ξηρά.

    Λυπάμαι αλλά το άρθρο σας απλώς επικροτεί ένα αστείο ΦΕΚ που σαφέστατα δεν προστατεύει τον κόλπο της Βάρκιζας και τους λουομενους της.

    Ελπίζω να αναφερθείτε άμεσα στο θέμα και στις πραγματικές του διαστάσεις τηρώντας αμερολιπτη κριτική στάση προς κάθε ανοησία που μας ταΐζουν.

    Απαντήστε
  • 03/07/2024 at 2:47 μμ
    Permalink

    Δηλαδή η λιμενάρχης Σαρωνικου θα ερχόταν σήμερα π.χ. να κολύμπησει στον όρμο της Βάρκιζας με τουλάχιστον τριάντα σκάφη (από 12 έως σαράντα μέτρα μήκος) ; Υπάρχει δηλαδή στις συντεταγμένες που αναφέρει απαγορευτικό για την ροη των λυμάτων – ακαθαρσιών των αγκυροβολημένες σκαφών όταν φυσάει νότιας ; Επιτέλους σεβαστείτε τον απλό πολίτη !!!

    Απαντήστε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.