Παράνομες προσλήψεις στο δήμο Γλυφάδας;

Μοιραστείτε το...
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone

 

Πειθαρχικές ευθύνες στον δήμαρχο Γλυφάδας και πρώην ευρωβουλευτή της ΝΔ Γιώργο Παπανικολάου επιρρίπτει το πόρισμα του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (ΣΕΕΔΔ) όσον αφορά την παράταση των συμβάσεων εργασίας 68 ατόμων που είχαν προσληφθεί για τις ανάγκες πυρασφάλειας του δήμου.

Στα τέλη του περασμένου Γενάρη στα γραφεία του ΣΕΕΔΔ στη λεωφόρο Συγγρού έφτασε μία καταγγελία για τον Δήμο Γλυφάδας. Αφορούσε τις συμβάσεις εργασίας 68 ατόμων, τα οποία αρχικά είχαν προσληφθεί στον δήμο ως εποχικό προσωπικό για τις ανάγκες πυρασφάλειας του δήμου, οι οποίες στη συνέχεια μετετράπησαν σε ετήσιες.

Σύμφωνα με την καταγγελία, τμήμα της οποίας περιέχεται στο πόρισμα του ΣΕΕΔΔ που αποκαλύπτει σήμερα το Documento, επρόκειτο για «συγγενείς μόνιμων εργαζομένων του δήμου» ή «φίλων» της διοίκησης. Την ίδια ώρα που, σύμφωνα πάντα με την καταγγελία, είχαν εγκριθεί από τον ΟΑΕΔ οι προσλήψεις 183 ατόμων τα οποία θα κάλυπταν ανάγκες στους ίδιους τομείς με τους 68 προσληφθέντες.

Οι ελεγκτές κλήθηκαν έπειτα από εντολή του επικεφαλής του ΣΕΕΔΔ Δημοσθένη Κασσαβέτη να ελέγξουν το περιεχόμενο των καταγγελιών. Το κατά πόσο δηλαδή η παράταση των συμβάσεων ήταν νόμιμη, καθώς επίσης και αν υπάρχουν ευθύνες του δημάρχου Γλυφάδας Γιώργου Παπανικολάου.

Η πρόσληψη των 68 ατόμων πραγματοποιήθηκε στις 23 Μαΐου 2016, προκειμένου να στελεχωθεί η δομή πολιτικής προστασίας του δήμου για την κάλυψη των έκτακτων αναγκών της αντιπυρικής περιόδου. Μεταξύ αυτών ήταν 35 μάχιμοι δασοπυροσβέστες, 25 οδηγοί και 10 διαβιβαστές – παρατηρητές. Οι πίνακες με τους προσληφθέντες θα έπρεπε κανονικά να σταλούν στο ΑΣΕΠ μέχρι τα τέλη του Ιανουαρίου 2017, προκειμένου η ανεξάρτητη αρχή να διενεργήσει έλεγχο σχετικά με τους όρους πρόσληψης και κατά πόσο κινούνται στο πλαίσιο της νομιμότητας. Ωστόσο, όπως διαπίστωσαν οι ελεγκτές του ΣΕΕΔΔ, κάτι τέτοιο δεν συνέβη. Ο Δήμος Γλυφάδας ουδέποτε απέστειλε τους σχετικούς πίνακες ως όφειλε στο ΑΣΕΠ, γεγονός που εγείρει ερωτήματα.

«Μη νόμιμη η παράταση των συμβάσεων»

Λίγους μήνες αργότερα, συγκεκριμένα τον Ιανουάριο του 2017, ο δήμαρχος Γλυφάδας προχώρησε στην παράταση των συγκεκριμένων συμβάσεων. Είχε προηγηθεί σχετική εισήγηση από τους αρμόδιους αντιδημάρχους. Από τρίμηνης διάρκειας οι συμβάσεις μετετράπησαν σε ετήσιες, με ημερομηνία λήξης την 31η Δεκεμβρίου του 2017.

Το εντυπωσιακό ωστόσο έχει να κάνει με το σκεπτικό της παράτασης. Το άρθρο 16 του νόμου 4429/2016 ορίζει ρητά πως όσες ατομικές συμβάσεις είχαν λήξει μέχρι και 90 ημέρες πριν από την έναρξη του συγκεκριμένου νόμου και αφορούσαν μεταξύ άλλων κάθε «είδους υπηρεσίες των ΟΤΑ αρμόδιες για την καθαριότητα, καθώς και για την εξυπηρέτηση αναγκών καθαριότητας σε άλλες υπηρεσίες των ΟΤΑ» δύναται να παραταθούν μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2017 κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης. Αν και οι επίμαχες προσλήψεις έγιναν για την πυρασφάλεια, εντούτοις ο Δήμος Γλυφάδας έκρινε ότι μπορούσαν να παραταθούν με το σκεπτικό ότι οι προσληφθέντες έχουν συνεισφέρει «στην κάλυψη λειτουργικών αναγκών του τομέα της καθαριότητας».

Ωστόσο, όπως επισημαίνουν στο πόρισμά τους οι ελεγκτές του ΣΕΕΔΔ, η παράταση των συμβάσεων ήταν «μη νόμιμη». Είναι χαρακτηριστικό ότι ο γενικός γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης με την υπ’ αριθμόν 9501/3567/22-2-2017 ακύρωσε την απόφαση του Δήμου Γλυφάδας, καθώς έκρινε ότι οι συγκεκριμένες συμβάσεις δεν εμπίπτουν στις διατάξεις του ν. 4429/2016. Ο Δήμος Γλυφάδας προσέφυγε κατά της απόφασης, ζητώντας την ακύρωσή της. Η Ειδική Επιτροπή ωστόσο που εξέτασε την προσφυγή δεν εξέδωσε απόφαση εντός προθεσμίας, με αποτέλεσμα να την απορρίψει σιωπηρά.

«Πόρτα» και από το Ελεγκτικό Συνέδριο

Τον Μάρτιο του 2017 το Ελεγκτικό Συνέδριο επέστρεψε στον Δήμο Γλυφάδας το χρηματικό ένταλμα πληρωμής που εξέδωσε ύψους 52.732,65 ευρώ για την πληρωμή των αποδοχών αλλά και των εισφορών των 68 εργαζομένων του δήμου. Το ΕΣ έκρινε ότι το συγκεκριμένο προσωπικό δεν ενέπιπτε στην αυτοδίκαια παράταση του άρθρου 16 του ν. 4429/2016. Επειδή, όπως αναφέρεται στο πόρισμα του ΣΕΕΔΔ, δεν εξυπηρετούσε ανάγκες καθαριότητας του δήμου, αλλά κατεπείγουσες εποχικές ανάγκες πυρόσβεσης. Με λίγα λόγια, έκρινε ότι ο Δήμος Γλυφάδας δεν έπρεπε να προχωρήσει στην παράταση των συμβάσεων. Επιπλέον, όπως αναφέρεται στο πόρισμα του ΣΕΕΔΔ, η ολομέλεια του ΕΣ σε πρόσφατη συνεδρίασή της έκρινε ότι η συγκεκριμένη διάταξη είναι αντισυνταγματική και αναμένεται να καθαρογραφεί το ακριβές σκεπτικό και το διατακτικό της.

Να σημειωθεί ότι στο πόρισμά τους οι ελεγκτές του ΣΕΕΔΔ αποδίδουν πειθαρχικές ευθύνες στον δήμαρχο Γλυφάδας Γιώργο Παπανικολάου. Συγκεκριμένα, ζητούν από τον συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής να ασκήσει πειθαρχικό έλεγχο κατά του κ. Παπανικολάου τόσο για την παράταση των συμβάσεων όσο και για το γεγονός ότι δεν απέστειλε ως όφειλε τους πίνακες με τους προσληφθέντες στο ΑΣΕΠ. Τα αποτελέσματα του ελέγχου αναμένονται με μεγάλο ενδιαφέρον.

ΠΗΓΗ: documentonews.gr/Βαγγέλης Τριάντης

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

X