Απίθανη παράκαμψη λεωφορειακής γραμμής στην Ηλιούπολη για χάρη δημοτικής συμβούλου




Τα λεωφορεία γενικά -πλην εξαιρέσεων- δεν περνούν από στενά, αλλά από κεντρικούς δρόμους που δεν χαρακτηρίζονται τυχαία ως λεωφόροι. Οι λόγοι που ακολουθείται αυτό είναι πολλοί.

 Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι δεν πρέπει επουδενί να μειώνεται η μέση ταχύτητα μέσου μαζικής μεταφοράς όπως αναγκάζει η διέλευση από στενό δρόμο. Εκτός αυτού όμως, υπάρχει κι ένα ανθρώπινο δικαίωμα: όποιος επιλέγει να διαμένει σε λεωφόρο είναι συμβιβασμένος με την διέλευση μεγάλων οχημάτων, όχι όμως κάποιος που επέλεξε ή του έτυχε να μην μένει σε οδική αρτηρία και ξαφνικά πρέπει να αντιμετωπίσει τη διέλευση λεωφορείου.

Παρ’ όλα αυτά όμως, δημοτικό λεωφορείο (στη γραμμή 4) περνά –άδειο- από στενά της Αγίας Μαρίνας και από κοντά η δημοτική αστυνομία επιδίδει πρόστιμο για παράνομο παρκάρισμα απέναντι από μία θέση που «ανήκει» σε στάση του λεωφορείου, χωρίς όμως να υπάρχει καμία σήμανση γι’ αυτό, ούτε καν ότι από αυτόν το δρόμο περνά λεωφορείο. Η απαγόρευση στάθμευσης δεν υπάρχει εκεί επειδή πολύ απλά για να γίνει κάτι τέτοιο απαιτούνται αποφάσεις και εγκρίσεις.

Το περιστατικό

lΚάθοδοςΈνας απλός άνθρωπος παρκάρισε νόμιμα το αυτοκίνητό του επί της οδού Αργύρη Λούβαρη απέναντι από το σπίτι της κυρίας συμβούλου. Μετά από λίγο εμφανίστηκε το δημοτικό λεωφορείο και δεν χωρούσε να περάσει από εκεί. Ο οδηγός τηλεφώνησε στη δημοτική αστυνομία που φυσικά κατέφθασε αμέσως και σημείωσε τον άνθρωπο για παρεμπόδιση της κυκλοφορίας του λεωφορείου, χωρίς, επαναλαμβάνουμε, να υπάρχει μέχρι και την ώρα που γράφουμε καμία ταμπέλα που να προειδοποιεί ότι περνάει λεωφορείο από εκεί.

 Κάθε θέση παρκαρίσματος ανήκει σε όλους τους κατόχους οχημάτων, γι’ αυτό άλλωστε αυτοί πληρώνουν –τσουχτερά πλέον- τέλη κυκλοφορίας: για να τους παρέχεται η ευκολία κυκλοφορίας: προσβάσιμοι δρόμοι, σήμανση, φανοί κυκλοφορίας, θέσεις παρκαρίσματος κ.ά. Για να δεσμεύσει υπέρ κάποιου ή να αποκλείσει μία ελεύθερη θέση παρκαρίσματος, οποιοσδήποτε φορέας, εκτός από την (τυπική) έγκριση της Τροχαίας πρέπει να διαθέτει και απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου, έγκριση από την Περιφέρεια, αλλά και απόφαση διοικητικού δικαστηρίου σε περίπτωση που έστω ένας που έχει έννομο συμφέρον κάνει προσφυγή. Και έννομο συμφέρον σ’ αυτή την περίπτωση έχουν όλοι. Θυμίζουμε, δέσμευση ελεύθερων θέσεων παρκαρίσματος συνήθως γίνεται για ανάπηρους, πρεσβείες, στάσεις λεωφορείων ή υπηρεσίες. (Προσοχή, έξω από υποκαταστήματα τραπεζών η θέση πρέπει να είναι ελεύθερη μόνο όταν φτάνει το όχημα μεταφοράς χρημάτων)

DHMOTIKH SYGKOINVNIAΣημειώνουμε ότι για να γίνει κάτι τέτοιο δεν αρκούν οι υπογραφές κατοίκων, ούτε καν η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Απαιτείται -μετά την έγκριση από την Περιφέρεια- και απόφαση του αρμόδιου διοικητικού δικαστηρίου, κάτι που οι δήμαρχοι αποφεύγουν, έτσι σχεδόν όλες οι μονοδρομήσεις τους είναι παράνομες πράξεις.

 Απευθυνθήκαμε στην Τεχνική Υπηρεσία του δήμου και μάθαμε ότι κάτοικοι της οδού Αργύρη Λούβαρη είχαν υπογράψει υπόμνημα όπου ζητούσαν να περνάει από εκεί το δημοτικό λεωφορείο με την προϋπόθεση όμως να μονοδρομηθεί το στενό τους, που έτσι έγινε «λεωφόρος», αλλά δεν μονοδρομήθηκε. Οι υπογραφές μαζεύτηκαν το καλοκαίρι του 2012 όταν «πιλοτικά» -ουδέν μονιμότερον του προσωρινού- ξεκίνησε η διαδρομή του λεωφορείου και συνεχίζεται μέχρι σήμερα.

louvariΠοιος όμως πήρε την πρωτοβουλία για το μάζεμα των υπογραφών; Μία δημοτική σύμβουλος της πλειοψούσας παράταξης ονόματι Πηνελόπη Γάσπαρη-Λούβαρη η οποία μάλιστα διαμένει επί αυτής της οδού. Και το κλου είναι ότι η «αόρατη» στάση του λεωφορείου βρίσκεται για κάποιον μυστήριο λόγο (συμπτωματικά;) ακριβώς έξω από το δικό της σπίτι, ίσως για να θυμούνται να μνημονεύουν το επίτευγμά της όσοι περιμένουν ή κατεβαίνουν εκεί.

Το αποτέλεσμα της παράκαμψης της διαδρομής του δημοτικού λεωφορείου, όπως αναμενόταν από κάποιους υποψιασμένους, είναι δραματικό για όλους. Εκτός του ότι όσοι παρκάρουν απέναντι από το σπίτι της δημοτικής συμβούλου δυνητικά θα κληθούν απροσδόκητα να πληρώσουν πρόστιμο, ο οδηγός του δήμου υποχρεούται από την Λ. Διγενή να στρίψει δεξιά πριν την διπλής κατεύθυνσης με νησίδα λεωφόρο Πατριάρχου Γρηγορίου Ε’ σ’ ένα στενό ανηφορικό δρόμο (Πινδάρου) και μετά αριστερά σ’ άλλον ένα στενό δρόμο (Αργύρη Λούβαρη) για να καταλήξει στην «Ιθάκη» την επιθυμητή λεωφόρο του νόστου. Σημειώνουμε, η Πινδάρου είναι μεν μονόδρομος, άνοδος, επιτρέπεται όμως η κάθοδος από την οδό Πνυκός, τελευταία κάθετη της Πινδάρου προς την παράλληλή της Διγενή. Όποιος όμως κάποιος κάνει το λάθος να βγει από Πνυκός στρίβοντας αριστερά στην Πινδάρου για να κατέβει στη Διγενή αν δει ξαφνικά το λεωφορείο μπροστά του είναι αναγκασμένος να κάνει όπισθεν στην ανηφόρα και να στρίψει –με όπισθεν- ή να χωθεί κάπου ώστε να μπορεί να το διευκολύνει να περάσει. Απίθανο.

lANODOS-bΦυσικά ουδείς «δικαιούται διά να ομιλεί» περί της παρακάμψεως, ότι γίνεται προς αποφυγήν του φωτεινού σηματοδότη στη διασταύρωση Π. Γρηγορίου & Διγενή. Τα φανάρια στους δρόμους δεν τοποθετούνται για να επιβαρύνονται τα γειτονικά στενά. Γι’ αυτό θεωρείται λογική η τοποθέτηση σήματος που απαγορεύει τη στροφή στο τελευταίο στενό πριν το φανάρι. Ούτε φυσικά γλυτώνει χρόνο το λεωφορείο αποφεύγοντας το φανάρι στη λεωφόρο -λίγο πριν το φτάσει- για να κυκλοφορεί σε στενούς δρόμους με χαμηλότερη ταχύτητα.

Σημειώνουμε
Παρ’ ότι πουθενά στην οδό Αργύρη Λούβαρη δεν υπάρχει σήμα που δηλώνει τη στάση λεωφορείου, κάποιες κυρίες κάποιας ηλικίας της γειτονιάς σαν να ξέρουν κάτι πηγαίνουν και περιμένουν το λεωφορείο έξω από το σπίτι της κυρίας συμβούλου. (Κόρη του αείμνηστου Αργύρη Λούβαρη) Μετά από αυτά ένας λογικός άνθρωπος συμπεραίνει ότι η υπόθεση της παράκαμψης της λεωφορειακής γραμμής 4 ήταν μια εσωτερική υπόθεση στο πλαίσιο της πελατειακής σχέση δημοτικού συμβούλου με ψηφοφόρους της γειτονιάς που πιστεύουν ότι έτσι εξυπηρετούνται οι ίδιοι αδιαφορώντας φυσικά αν αυτό γίνεται σε βάρος άλλων επιβατών, αφού η ίδια η παράκαμψη εκτός των άλλων επιμηκύνει τη χρονική διάρκεια του δρομολογίου.

 Προς τον Δήμαρχο και την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου 

  • -Γιατί περνάει το λεωφορείο από αυτό το στενό, πόσοι άνθρωποι επιβιβάζονται σε αυτή την στάση που βρίσκεται μπροστά στο σπίτι της δημοτικής συμβούλου;
  • -Ποιος ο σκοπός; Ποιον εξυπηρετεί;
  • -Τι θα άλλαζε αν το λεωφορείο από την λεωφόρο Διγενή έμπαινε κατευθείαν στην -επίσης λεωφόρο- Πατριάρχου Γρηγορίου;
  • -Υπογράφει κάποιος συγκοινωνιολόγος τη χάραξη των γραμμών της δημοτικής συγκοινωνίας. Και αν υπάρχει υπογραφή προϋπάρχει αντίστοιχη μελέτη;
  • -Τι κέρδισε άραγε η περί ης ο λόγος δημοτική σύμβουλος με όλες αυτές τις υπογραφές που μάζευε;
  • -Η (υποτίθεται προαπαιτούμενη) μονοδρόμηση πότε θα (αν ποτέ) γίνει;

 Ακολουθώντας το τελευταίο ερώτημα σημειώνουμε: η Λούβαρη είναι δρόμος με μικρή κλίση, σε αντίθεση με τους παραλλήλους του. Στην περίπτωση μονοδρόμησής του σε αποκλειστική κάθοδο οι παράλληλοί του θα γίνουν υποχρεωτικά, άνοδοι, κάτι που θα επιβαρύνει το περιβάλλον και τα νεύρα των κατοίκων με τον αισθητά μεγαλύτερο θόρυβο των μηχανών και τη δεκαπλάσια κατανάλωση καυσίμων από τα οχήματα. Θυμίζουμε και ότι οποιαδήποτε μονοδρόμηση υποχρεώνει και την αλλαγή δρομολογίου των απορριμματοφόρων, αλλαγή που επιβαρύνει χρονικά την αποκομιδή.

 ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Γιατί σε εφαρμογή να μπαίνουν τέτοιες τόσο «ωραίες» ιδέες και όχι άλλες;

(ilioupolitoday.gr)

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.