Πανελλήνιες Εξετάσεις: Η διατροφή της επιτυχίας

Μοιραστείτε το...
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone

Συμβουλεύει η Μαρία Αγγελή*

Η προετοιμασία των νέων για τις εισαγωγικές εξετάσεις σε σχολές  της προτίμησής τους στα πανεπιστήμια, αποτελεί έναν αγχωτικό παράγοντα, τόσο σωματικά όσο και πνευματικά. Μελέτες έχουν δείξει ότι η σωστή διατροφή βοηθάει να έχουμε καλή διάθεση, να είμαστε περισσότερο συγκεντρωμένοι και μειώνει τα επίπεδα του στρες,  ενώ η κατανάλωση ανθυγιεινών γευμάτων μπορεί να μας κάνει να είμαστε νωθροί και νευρικοί.

Οδηγηθείτε στην επιτυχία ακολουθώντας τα παρακάτω tips σωστής διατροφής

Μη παραλείπετε γεύματα ειδικά το πρωινό!

Ο εγκέφαλος χρησιμοποιεί το 20% από την ενέργεια που χρειαζόμαστε ημερησίως. Διατηρώντας σταθερή την παροχή γλυκόζης, κατά τη διάρκεια της ημέρας, να είστε σίγουροι ότι δεν θα χάσετε την συγκέντρωσή σας κατά τη διάρκεια της μελέτης και των εξετάσεων. Όταν σηκωθείτε το πρωί μην αμελήσετε να καταναλώσετε το πρωινό σας το οποίο θα σας δώσει την ενέργεια που χρειάζεστε για να αντιμετωπίσετε την ημέρα, αλλά και τις απαραίτητες βιταμίνες και μέταλλα.

Επιλέξτε από τα παρακάτω γρήγορα και υγιεινά γεύματα

Πρωινό

  • Τοστ με (ψωμί ολικής άλεσης + 1 φέτα γαλοπούλα + 1 φέτα τυρί με χαμηλά λιπαρά), 1 ποτήρι γάλα, 3 αποξηραμένα βερίκοκα
  • Δημητριακά ολικής άλεσης με 1 ποτήρι γάλα, 1 μπανάνα
  • Αυγό βραστό με 1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης, 1 ποτήρι χυμό
  • Χαλβά με ταχίνι, ψωμί ολικής άλεσης, 1 ποτήρι χυμό
  • Ψωμί με μέλι και μαργαρίνη 1 ποτήρι χυμό
  • Φυστικοβούτυρο με ψωμί και 1 ποτήρι χυμό

Γεύμα

  • Κοτόπουλο ή μπριζόλα ψητή με πουρέ πατάτας, σαλάτα εποχής
  • Ομελέτα με τυρί και σαλάτα εποχής
  • Μακαρόνια με κιμά και τυρί, σαλάτα εποχής
  • Ψάρι ψητό φιλέτο (γλώσσα, μπακαλιάρο, σολομό) με σαλάτα εποχής
  • Μπιφτέκια κοτόπουλου ή γαλοπούλας με ρύζι, σαλάτα εποχής
  • Όσπρια (φασόλια, φακές) με ψωμί και 1 κομμάτι τυρί 5 ελιές
  • Φασολάκια λαδερά με ψωμί, 1 κομμάτι τυρί

Βραδινό

  • Πράσινη σαλάτα με τόνο ή ανθότυρο, ψωμί ολικής άλεσης
  • Ντάκο με τομάτα και τυρί 2-3 ελιές
  • Βραστό αυγό με ψωμί ολικής άλεσης, σαλάτα τομάτα
  • Noodles
  • Σουβλάκια κοτόπουλο με πίτα αλάδωτη και σαλάτα εποχής
  • Πίτσα μαργαρίτα (αν γίνεται σπιτική) και πράσινη σαλάτα

Ενδιάμεσα σνακ

  • Ξηροί καρποί
  • Γιαούρτι με φρούτα
  • Φρουτοσαλάτα
  • Μπάρα δημητριακών
  • Ρυζογκοφρέτες με μέλι και κανέλα
  • Παστέλι
  • Μαύρη σοκολάτα
  • Ξερά φρούτα (βερίκοκα, σταφίδες, σύκα, δαμάσκηνα)

Κατά τη διάρκεια των εξετάσεων μπορείτε να έχετε μαζί σας ένα υγιεινό σνακ όπως παστέλι ή  μαύρη σοκολάτα ή μπάρα δημητριακών ή και ξηρούς καρπούς καθώς και 1 μπουκαλάκι νερό για ενυδάτωση προκειμένου να μη πέσουν τα επίπεδα συγκέντρωσης

Συχνή ενυδάτωση –  1,5 με 2 λίτρα ημερησίως

Η αφυδάτωση θα σας κάνει να νιώσετε κουρασμένοι, ληθαργικοί και επηρεάζει τη συγκέντρωση. Κατά τη διάρκεια της μελέτης έχετε πάντα δίπλα σας 1 ποτήρι χυμό κατά προτίμηση φρέσκο, τσάι βοτάνων (τσάι του βουνού), νερό.

Προσπαθήστε να μειώσετε την πρόσληψη καφεΐνης όπως τσάι, καφές, αναψυκτικά τύπου Cola, καθώς και τα ενεργειακά ποτά αφού περιέχουν γκουαρανά (έχει διπλάσια ποσότητα καφεΐνης από τον καφέ) τα οποία λειτουργούν ως ήπια διουρητικά, με αποτέλεσμα το σώμα να χάνει υγρά με το να πηγαίνετε συχνά στην τουαλέτα κάτι το οποίο δεν είναι ιδανικό κατά τη διάρκεια των εξετάσεων. Κάποιες μελέτες συστήνουν ότι μικρή ποσότητα καφεΐνης μπορεί να μας κάνει να έχουμε εγρήγορση, αλλά ιδιαίτερα μεγάλες ποσότητες καφεΐνης μπορεί να επηρεάσει τα επίπεδα συγκέντρωσης στη μελέτη.

Ξεκούραση

Να θυμάστε ότι μόνο μελέτη δεν κάνει καλό! Χρειάζεται να έχετε επαρκή ύπνο για να μπορείτε να ανακαλέσετε τις πληροφορίες για τις οποίες έχετε δουλέψει τόσο σκληρά να μάθετε όσο και να τις αφομοιώσετε κατά τη διάρκεια του διαβάσματος. Επιτρέψτε στον εαυτό σας να ξεκουραστεί πριν τον ύπνο και αποφύγετε να πιείτε ποτά που περιέχουν καφεΐνη κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Άσκηση

Για να βοηθήσετε το σώμα σας να αποβάλει το στρες και να καθαρίσει και το μυαλό σας κάντε ένα διάλειμμα από το διάβασμα και ασκηθείτε. Μπορείτε να κάνετε ένα περίπατο ακούγοντας την αγαπημένη σας μουσική, να παίξετε μπάσκετ, να πάτε γυμναστήριο, να κολυμπήσετε ή να κάνετε ποδήλατο

* Μαρία Αγγελή
Διατροφολόγος – Διαιτολόγος στα Δημοτικά Ιατρεία Αγ. Δημητρίου (Θεσσαλίας 10)
Απόφοιτος Τμήματος Διατροφής & Διαιτολογίας Α.Τ.Ε.Ι. Κρήτης

Μένουμε Νότια – έλα στο ελεύθερο και ανεξάρτητο group των Νοτίων Προαστίων για να μοιραστούμε ότι συμβαίνει δίπλα μας.

Ειδήσεις, σχόλια, εθελοντισμός, αγορά, έξοδος, καλή ζωή, νεολαία, διασκέδαση, πολιτισμός, περιβάλλον, αθλητισμός, ανθρώπινες ιστορίες.
( ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ- ΑΛΙΜΟΣ – ΒΑΡΗ – ΒΟΥΛΑ – ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ – ΕΛΛΗΝΙΚΟ – ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΓΛΥΦΑΔΑ -ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ – ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ – ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ)

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

X