Ντόρα Πάλλη: «Απαραίτητη η ίδρυση θερμοκοιτίδας για την γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Αττική»

Μοιραστείτε το...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
Email this to someone
email

 

Σε ομιλία σε εκδήλωση του Δήμου Παλαιού Φαλήρου που διοργάνωσε η πρόεδρος της τουριστικής επιτροπής Μαρία Μιχαλοπούλου και ο δήμαρχος Διονύσης Χατζηδάκης με θέμα την γυναικεία επιχειρηματικότητα την Τρίτη
20 Μαρτίου, το μέλος της πολιτικής επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας και πρόεδρος της επιτροπής διεθνούς πολιτικής της Ευρωπαικής Ένωσης Γυναικών Ντόρα Πάλλη αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στα μεγάλα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι Ελληνίδες επιχειρηματίες αλλά και στις μεγάλες προοπτικές που ανοίγονται για την γυναικεία επιχειρηματικότητα από την ανάπτυξη του τουρισμού στην Αττική.

Μεταξύ άλλων σημείωσε την ανάγκη ενός ολοκληρωμένου και αποκεντρωμένου συστήματος παροχής εξειδικεύσεων και γνώσης αλλά και την ανάγκη δομών για δικτύωση και ενθάρρυνση της γυναικείας επιχειρηματικότητας.

Μεταξύ άλλων πρότεινε και την ίδρυση στην Αττική μιας θερμοκοιτίδας για την γυναικεία επιχειρηματικότητα και τον τουρισμό, μιας δομής απολύτως απαραίτητης και για τις γυναίκες αλλά και για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος στην Αττική.

Η ομιλία αναλυτικά:

Αγαπητές φίλες και φίλοι,

Συζητάμε σήμερα ένα άκρως σημαντικό ζήτημα με πολλές διαστάσεις .

Η γυναικεία επιχειρηματικότητα έχει κομβική σημασία ευρύτερα στην πολιτική ενάντια στις διακρίσεις σε βάρος των γυναικών.

Γιατί επιχειρηματικότητα σημαίνει ευθύνη και σημαίνει λήψη αποφάσεων.

Μέσω της επιχειρηματικότητας η γυναίκα ανεβαίνει στο κοινωνικό στάτους παίρνει δύναμη αλλά και δίνει δύναμη και παράδειγμα στις άλλες γυναίκες.

Μια επιτυχημένη γυναίκα είναι ένα πρότυπο και ένα εφαλτήριο και για τις άλλες γυναίκες να διεκδικήσουν την θέση που τους αξίζουν και αλλού.

Στην κοινωνία, τον πολιτισμό, την πολιτική, την εργασία, την εκπαίδευση.

Αλλά και επιτυχημένη γυναίκα σίγουρα ενισχύει το γυναικείο κίνημα .

Για αυτό και θεωρώ πολύ βασική προϋπόθεση για την γενικότερη προάσπιση των γυναικείων δικαιωμάτων την ενίσχυση της γυναικείας επιχειρηματικότητας .

Είναι όμως η γυναικεία επιχειρηματικότητα μόνο θέμα ανθρωπίνων δικαιωμάτων;

Όχι βέβαια.

Περισσότερες γυναίκες επιχειρηματίες σημαίνει και περισσότερες επιχειρήσεις για μια οικονομία .

Σημαίνει περισσότερη ανάπτυξη, περισσότερη απασχόληση, περισσότερη ευημερία για όλους .

Επομένως γυναικεία επιχειρηματικότητα είναι και κοινή λογική.

Είναι ανόητο να αφήνουμε εκτός παραγωγικής διαδικασίας ένα τόσο πολύτιμο ανθρώπινο δυναμικό που μπορεί να συνεισφέρει ποικιλοτρόπως, προσκολλημένοι σε στερεότυπα και αντιλήψεις που αφορούν άλλες περασμένες οικονομίες, άλλες περασμένες κοινωνίες που είναι ταυτισμένες με την φτώχεια, την μιζέρια, την καταπίεση .

Ειδικότερα αυτό αφορά την σημερινή Ελλάδα της κρίσης.

Είναι αχρείαστη πολυτέλεια να αφήνουμε τις γυναίκες εκτός παραγωγικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας όταν μαλιστα έχουμε πετύχει τόσο ψηλά επίπεδα εκπαίδευσης για αυτές.

Είναι παράλογο να μην ενθαρρύνουμε τις γυναίκες να αναλάβουν επιχειρηματικές πρωτοβουλίες με τόσο εθνικό πλούτο αναξιοποίητο αλλά και με τεράστιες κοινωνικές ανάγκες.

Βέβαια στην Ελλάδα του σήμερα δεν είναι μόνο οι γυναίκες που συναντούν εμπόδια στο επιχειρείν .

Γενικότερα η επιχειρηματικότητα δέχεται εμπόδια στην χώρα μας.

Παράλογα υψηλή φορολογία ,χαμηλή πρόσβαση σε χρηματοδοτήσεις ,χαμηλή ζήτηση ,μεγάλη γραφειοκρατία κάνουν πολύ δύσκολο το επιχειρείν στην Ελλάδα.

Ιδιαίτερα για τους μικρομεσαίους .

Όμως ,τα πράγματα είναι ακόμα πιο δύσκολα για τις γυναίκες.

Που έχουν και την ευθύνη της στήριξης της οικογένειας με ένα προβληματικό κοινωνικό κράτος.

Διάβαζα πρόσφατα μια στατιστική ,ότι στους ελληνικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς καλύπτονται μόνο 60.000 παιδιά σε σύνολο 240.000 παιδιών.

Και βέβαια υπάρχουν και αλλά τεράστια κενά στο θέμα παιδική εκπαίδευση και απασχόληση.

Όλα αυτά βαραίνουν την γυναίκα και βέβαια είναι ένα τεράστιο εμπόδιο στην επιχειρηματικότητα .

Για αυτό και θα έπρεπε να ξεκινήσουμε από εκεί.

Από την οικοδόμηση ενός ολοκληρωμένου συστήματος στήριξης του παιδιού και της οικογένειας .

Πρέπει να διανύσουμε άμεσα πολύ δρόμο για να φτάσουμε στα ευρωπαϊκα επίπεδα .

Το επόμενο βήμα είναι να σπάσουμε τους γενικούς φραγμούς στην επιχειρηματικότητα .

Λιγότεροι φόροι, καλύτερες δημόσιες υπηρεσίες ,ενίσχυση της εξωστρέφειας ,της καινοτομίας ,την προώθηση των νέων τεχνολογιών,όλα αυτά βεβαίως θα έκαναν και πολύ περισσότερες γυναίκες να επιχειρήσουν.

Από εκεί και ύστερα υπάρχουν οι ειδικές πολιτικές .

Και εδώ δεν φθάνουν μόνο κάποια προγράμματα μέσω του ΟΑΕΔ.

Χρειάζεται να παμε πιο μπροστά .

Καταρχήν, χρειαζόμαστε ένα καλύτερο σύστημα εκπαίδευσης και εξειδικεύσεων.

Χρειαζόμαστε πιο πολλά προγράμματα που να εκπαιδεύουν τις γυναικες σε ειδικότητες και δεξιότητες που είναι σε ζήτηση και που παρακολουθούν τις αλλαγές που γίνονται.

Και πρέπει αυτό το σύστημα να συνδεθεί με τις τοπικές ανάγκες αλλά και με τα τοπικά αναπτυξιακά σχέδια.

Η γνώση είναι το παν και εδώ πρέπει να κάνουμε μεγάλα βήματα εμπρός.

Επίσης, πρέπει να δούμε το ζήτημα των δικτυώσεων.

Είναι μύθος ότι η επιχειρηματικότητα είναι μια ατομική υπόθεση.

Το αντίθετο ισχύει.

Η επιχειρηματικότητα χρειάζεται επιχειρηματικές κοινότητες, χρειάζεται συνεργασίες, χρειάζεται δίκτυα.

Για ανταλλαγή κρίσιμης γνώσης, για συνένωση δυνάμεων, για καλύτερη οργάνωση, για εδραίωση μιάς νέας κουλτούρας.

Όμως και εδώ χρειάζονται δομές και προγράμματα.

Δεν χρειάζονται πολλά χρήματα.

Οι νέες τεχνολογιες μας δίνουν μεγάλες δυνατότητες για δικτυώσεις, για εκπαίδευση, για συνεργασίες.

Και εδώ όμως κρίσιμο ρόλο παίζει η αποκέντρωση.

Οφειλουμε να ξεκινήσουμε σε τοπικό επίπεδο.

Και πάλι είναι κρίσιμος ο ρόλος της τοπικής αυτοδιοικησης.

Εχω επανειλημμένα αρθρογραφήσει για την ανάγκη τα κέντρα κοινότητας να μεταμορφωθούν στα σύγχρονα τοπικά στρατηγεία όπου να προωθούν την απασχόληση, την επαγγελματική εξειδίκευση, την επιχειρηματικότητα, την δικτύωση.

Ας δούμε για παράδειγμα την Αττική.

Έχουμε μια ραγδαία ανάπτυξη του τουριστικού ρεύματος.

Έχουμε πολύ μεγάλες προοπτικές στην παραλιακή μας ζώνη.

Το Κέντρο Σταύρος Νιαρχος, η μεγάλη ανάπλαση από Τζιτζιφιές έως ΣΕΦ, το Ελληνικό, οι επενδύσεις στον Αστέρα και σε τόσα αλλά νέα ξενοδοχεία.

Όλοι μιλούν για την ανάγκη ενός νέου τουριστικού προϊόντος.

Ενός προϊόντος με έμφαση στον πολιτισμό, την εκπαίδευση, την ιστορία, την αισθητική, την μοδα, το εμπόριο, τον σεβασμό στο περιβάλλον.

Εδώ υπάρχει τεράστιο πεδίο για την ανάπτυξη της γυναικείας επιχείρησης.

Το νέο τουριστικό τοπίο στην Αττική χρειάζεται την γυναικεία διάσταση και την γυναικεία επιχειρηματικότητα για να αναβαθμιστεί.

Ας δούμε για παράδειγμα ποσο καθοριστικά συνέβαλαν οι γυναίκες στην σύγχρονη ανάδειξη μεγάλων διεθνών μητροπόλεων όπως η Νέα Υόρκη ή το Παρίσι.

Αυτό που πιστεύω είναι πως αν η Αττική θελει να παίξει ένα ρόλο διεθνούς μητρόπολης έχει απόλυτη ανάγκη την γυναικεία πρωτοβουλία.

Για αυτό και οφείλουμε να την στηρίξουμε.

Με περισσότερη γνώση για τις νέες ανάγκες που δημιουργεί ο τουρισμός στην πόλη μας.

Με ένα σύστημα που να παρέχει συνεχή εκπαίδευση.

Με δικτυώσεις και πρόσβαση σε χρηματοδοτήσεις .

Με ενίσχυση των επιχειρηματικών συνεργασιών.

Μια θερμοκοιτίδα για γυναίκες επιχειρηματίες στον τομέα του τουρισμού θα ήταν μια καλή ιδέα,η οποία θα μπορούσε να υλοποιηθεί και με συνεργασία δημων με επιχειρηματικούς φορείς.
Η δημιουργία επίσης ενός εξειδικευμένου παρατηρητήριου με θέμα τον τουρισμό στην Αθήνα θα βοηθούσε πολύ την διάχυση της γνωσης και στις γυναίκες.

Όπως επίσης, και κάποια εξειδικευμένα στο τουρισμό χρηματοδοτικά εργαλεία για γυναίκες, όπως το ταμείο μικροπιστώσεων .

Πιστεύω ότι οι μέχρι τώρα επιδοματικές , γενικές πολιτικές και στον τομέα της γυναικείας επιχειρηματικότητας έχουν εξαντλήσει την αποδοτικότητα τους και θα πρέπει να στραφούμε σε άλλες πιο προηγμένες πολιτικές ,όπως αυτές που αναφέρθηκα πιο πάνω.

Οφείλουμε να αλλάξουμε και τις πολιτικές μας για την ενίσχυση της απασχόλησης και της επιχειρηματικοτητας αν θέλουμε να έχουμε βιωσιμότητα και αποτελεσματικότητα.
Οφείλουμε να κοιτάζουμε το μέλλον διδασκόμενοι από τα λάθη του παρελθόντος .

Ιδιαίτερα, όταν εδώ στην Αττική έχουμε μπροστά μας μια μοναδική ευκαιρία για τουριστική ανάπτυξη, η οποία προϋποθέτει την γυναικεία συμμετοχή.

Εκτιμώ- και κλείνω με αυτό την σύντομη παρέμβαση μου- ότι μέσα από την γυναικεία επιχειρηματικότητα δοκιμάζεται γενικότερα το μοντέλο κοινωνικής πολιτικής αλλά και το παραγωγικό μοντέλο της χώρας .

Εκτιμώ ότι ήρθε η ώρα να πάρουμε διαζύγιο από το παρελθόν.

Η συζήτηση για την γυναικεία επιχειρηματικότητα είναι μια ακόμη αφορμή για να αλλάξουμε πολλά πράγματα στον τόπο μας.

Με ωφελημένες όχι μόνο τις γυναίκες αλλά την ελληνική οικονομία και κοινωνία στο σύνολο της.

Μένουμε Νότια – έλα στο ελεύθερο και ανεξάρτητο group των Νοτίων Προαστίων για να μοιραστούμε ότι συμβαίνει δίπλα μας.

Ειδήσεις, σχόλια, εθελοντισμός, αγορά, έξοδος, καλή ζωή, νεολαία, διασκέδαση, πολιτισμός, περιβάλλον, αθλητισμός, ανθρώπινες ιστορίες.
( ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ- ΑΛΙΜΟΣ – ΒΑΡΗ – ΒΟΥΛΑ – ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ – ΕΛΛΗΝΙΚΟ – ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΓΛΥΦΑΔΑ -ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ – ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ – ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ)

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

X